Gå till innehåll

TGB Träffen 2016


Rekommendera Poster

Ja varför skriver inta jag :)

Data ångest, har nästan inte haft tid att starta den den senaste tiden, så vet jag ju att jag inte varit så närvarande här då blir det extra svårt på något vis.

Nåja nu har jag läst på här,

 

Och Söderköping Eller Olerum närmare bestämt.

Ja varför inte, jag kan ordna kontakten, MEN Jag håller inte i en ända tråd sedan, kommer och besöker gör jag, men inget mer.

 

Det vart väldigt uppenbart att en eller om det var flera viktig personer i klubben inte ville ha någon militär fordons träff, tidigare i alla fall.

jag har provat och det vart ett sådant liv på folk att jag ger mej inte in i den diskussionen en gång till. och behöver avboka något som redan var spikat igen.

 

Visst det skulle vara fördelaktigt för mej om det blev närmre,

men del är det en del tuffare terräng i olerum och för de med "finbilar" finns det inte så mycket att åka på där, annars är det ett perfekt område där om det fanns intresse från klubben, man kan få till en enormt bra camp och de har grill/mat servering å kafeteria mm.

 

Men vi har tänkt att ge Växjö en chans till, då det var väldigt kul att flera åkt så långt ändå, och vi får upp Danskar samt över norrmän. Sedan tror jag det passade många,

och att klubben ställde upp och fixade en del saker, ja sådant är ovärderligt. Det går inte att komma utifrån och hinna fixa allt samma dag man kommer.

 

Vi lärde oss något förra träffen, bäst är att ta tillvara på det och försöka göra det ändå bättre för de som kommer.

 

Jag skulle gärna åka och fixa en träff i Värmland eller Jämtland, ja vart som, om förutsättningarna var rätt,

Men som alla andra som vart inblandade, så gör vi detta ideellt för att träffas och ha trevligt tillsammans, tyvärr räcker inte min ekonomi till för att dra runt och fixa fler träffar än en per år, Åka på fler ja kanske det, men som arrangör, så blir det inte det samma som att komma som besökare, så jag vill ju även vara det i bland och låta andra dra det stora lasset ;)

 

Nu har jag faktiskt en vän som är i start groparna för att dra igång något med träff verksamhet närmare Stockholm än Växjö, Så möjligheten att hyra in oss ett gäng där en helg skulle möjligen finnas. men då får vi betala för att någon annan fixa allt åt oss, och bindande för anmälan är nästan ett krav för att ett företag skall dra i gång något.

 

 

EDIT: Såg att Sten varit in och gjort klart. att det är Växjö som gäller i denna tråd, Så ta det ovan som en parentes, och en liten förklaring

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaffö är ni så förbenat lokalpatriotiska,vet att tråden handlade om en Växsjöträff 2016 men jag kan gott o väl tänka mig att åka på flera träffar för att stifta bekantskap med flera lika illa begåvade personer som mig själv,om inte annat så kan det utgöra en bra grund för att analysera min egen psykologiska profil....... :D 
För att stå ut med att vara så avvikande som man är när man gillar gammal försvarsmateriel så måste det säkert finnas någon diagnos eller nått syndrom som vi kan gömma oss bakom...... B) 
Är helt enkelt positiv till tanken på ett antal träffar i olika områden som vi enskilda intresserade kan och har möjlighet/råd att ta oss till......allt i syftet att träffa flera..... :P 
Jag vet att det var flera i Stockholmstrakten/ Dalarna som tyckte att det var för långt att släpa skrotet till Växsjö.....

Iofs visste många inte om vad dom gick miste om i Växsjö 2015.......

Kvällsdiskutionerna vid brasan är för min del oförglömliga.... B)  Återigen ett tack till WF...... :lol:

Även Du Knudsen berikade min tillvaro i Växsjö....... B) 

H.Hansen hjälpte mig att bli av med en massa nattstånden Whiskey innan brasan falnat totalt,TACK FÖR DET.....

Mvh/Dexx

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Og tak for ordene i forgående indlæg. Samt at jeg istemmer det samme synspunkt om at flere traff er en positiv ting.

 

Jeg vil gerne se mere af Sverige specielt hvor der er mulighed for at sparke dæk med nogle som syntes det er sjov med teknik.

 

At mine biler ikke er speciel militær gør ingen forskel for mig for jeg ved aldrig hvor jeg finder min næste inspiration.

 

For mig er det ikke KUN målet at få et kørtøj ud at køre men mere vejen dertil. Derfor går jeg meget op i at finde DEN løsning jeg bedst kan lide. Ofte starter det med noget ganske filantropisk for så at finde sin rette (£) plads når jeg har brummet over det. Samme tider tager det år før jeg selv er tilfreds.

 

DERFOR har jeg tid og lyst til flere traff.

 

Igen kan jeg skrive at TGB folk er velkommen i Eket. Hvis vi laver det som et traff så er der plads til 8 - 10 biler med lidt god vilje. Men desvære har jeg ikke - endnu, fundet noget vi kan lege i. Men jeg ved der er lidt hist og her.

 

Ikke for at stjæle tråden. Men hvad med et traff hvor der indgår JEEP pulling - traktor pulling eller hvad man vil kalde det. Hvis det ønskes så er der et Pulling stadion lige i nærheden.

 

Mvh

Knudsen

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Hej!

 

Oj då, vi har tydligen missat att lägga upp träffen i kalenderfliken. Nu fixat.

 

Datum bestämdes redan i december, för att komma med i vår årliga bildkalender som trycktes den 14/12.

 

Träffen blir i Växjö lördag - söndag 30-31 juli.

 

Detaljerad information, affisch, mm, kommer här inom kort.

 

/Sten

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag planerar att komma redan på torsdag. Så jag kan rodda med det som faller på mej i lugn å ro. Samt hinna med att gå igenom med Johan och klubben innan det börjar rulla in folk.

 

Pratade med Case på Tatanka. Hav var intresserad av att komma. Men ville ha en uppskattning på hur många eller några vi blir först. Han lade ut intresse anmälan på FB sida men det vore nog bättre om den kom ut här.

 

Tror nog att om han kommer så går det att beställa delar och få de levererade dit utan besvär. Men det får Case fastställa om han beslutar att komma.

Jag pillar på mez bilen så den är klar till träffen i år. Har sänkt kraven besiktigad och körbar är målet nu.

 

Fridens och hoppas vi ses ett glatt stort gäng där

Mvh H.Hansen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Är väl bra om vi gör en liten deltagarlista, givetvis inget bindande :)

Kopiera och fyll på

 

Fredrik L

3 bilar som jag vet från Danmark

Wingflyer med 2 eller 3 bilar

Knudsen 1 bil

H.Hansen 1 Bil.  Dock har jag indikationer om att fler östgötar skall ner från närområdet, skall ringa runt lite då de inte är på forumet dagligen.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

TGB Träffen 2016
Växjö   30 - 31 JULI


 


Terrängbil.net arrangerar, tillsammans med Wäxjö MS Offroad, årets träff för forumets medlemmar och alla intresserade av militärfordon och terrängbilar.


 

  •    Träffa personerna bakom Terrängbil.net och alla medlemmarna på plats
  •    Ta chansen till rolig terrängkörning i alla svårighetsgrader
  •    Fynda på terrängloppisen eller sälj dina överblivna delar
  •    Snacka mektips och utbyt erfarenheter
  •    Trivsel vid lägerelden

 


Fredag  29/7   -  Ankomst Kvällsgrillning
Lördag  30/7   -  Terrängkörning  Loppis  Fest 
Söndag 31/7   -  Terrängkörning  Loppis  Hemresa


Boka sista helgen i juli redan nu!

Programmet är preliminärt. Har du bra idéer eller frågor? Skriv och berätta!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5-6 bilar från Danmark låter toppen :) ni kanske blir i majoritet då de flesta Svenskar verkar inte våga,vill eller orka åka mer än ett par mil för att komma till en träff..... :(

 

Avståndet från tex Stockholm till Växjö är 44 mil och från Karlstad är det 37 mil, runt hörnet med andra ord  -_- Det är ju ändå en 3 dagars träff vi pratar om.

Vet att jag sticker ut hakan lite nu men varför är vi TGB folk i Sverige så rädda för att åka ett par mil till en träff?

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5-6 bilar från Danmark låter toppen :) ni kanske blir i majoritet då de flesta Svenskar verkar inte våga,vill eller orka åka mer än ett par mil för att komma till en träff..... :(

 

Avståndet från tex Stockholm till Växjö är 44 mil och från Karlstad är det 37 mil, runt hörnet med andra ord  -_- Det är ju ändå en 3 dagars träff vi pratar om.

Vet att jag sticker ut hakan lite nu men varför är vi TGB folk i Sverige så rädda för att åka ett par mil till en träff?

 

jeg skulle så gerne se dom bilerne som er aktive på dette forum in real life .det er vel grunden til jeg åker op fra danmark i første hand.

 

samtidig er det vel på plats at vi tar en debat om det altid skal være i vexsjø ? selv ville jeg jætte gerne åke rundt på ulike platser og opleve sverige samtidig. men der er nemt for mig at sige da det ikke er mig der skal fixe platsen...Vigtig er det vel også at dette ikke er et offroad træf men et volvo tgb entusiast træf uanset hur man har sin bil og anvender den.

 

cool vil det være om man kom uten bil også.. 

 

Jeg vet Claes fra Tatanka planere at komme også men sikkert bara med sin tgb og dom delar man bestiller på hemsidan inden tid da han har semester. husk at skrive i bestilningen at dom skal med til veksjø

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...