Gå till innehåll

ny medlem här. så nån bild på min tl12


Rekommendera Poster

fram neutral och back på ett vrede. växel 2 på nästa, växel 3, mekanisk växel, sen kan jag höja hydraltrycket på lådan i sista vredet då jag kör med kranen om oljan är kall.   sen på sidan i ena lådan så har jag en 3 vägs återfjädrande knapp för väg och terräng , on off knapp uppe på lådan om jag vill köra på orginalstyrenheten..  sen resterande knappar på nedersta lådan är  för fyrhjulsdrift vinsch å sånt.... sen har jag kopplat gaspedalgivaren genom ett relä så den skickar ström till tryckhöjande ventilen.. dessutom har jag kopplat så att 2 ans vrede får först ström när ettan är i och treans får ström först när tvåan är i. mekanisk växel kan jag köra på alla växlar 

 

 

 

Imponerande Ricky! Hur har du kopplat in dig på elsystemet? Klämskarvar, T-koppling, eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allt är T kopplat in paralellt med styrenheten förrutom + strömmen till styrenheten som jag tog via en väljarknapp som väljer antingen min enhet eller bilens enhet. och det är ju bara utgångarna till magnetventilerna och gaspedalgivaren som jag gick genom ett relä som jag kopplat in mig på. ett 6-8 timmarsjobb om man har alla grejerna...  2 st 3 lägesknappar varav ena är återfjädrande för väg eller terräng .   den andra för ettans , neutral och back.   sen en tvåläges väljarknapp som styr strömmen till min eller bilens styrenhet... sen är resten bara på/av knappar beroende på hur många magnetventiler som man vill koppla in sig på.   givetvis ett relä för gaspedalgivaren... sen är det ju bara lite kabel för att koppla in sig på allt... det går ju att sätta knapparna var man vill på bilen, man behöver ju inte egentligen ha en låda för dom. men det var så lätt för mig när allt var färdigmonterat i lådorna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

väljarknappen för väg och teräng skulle ju gå att koppla in sig på neutralläget om man hade haft en knapp som hade haft 3 utgångar så att man fått ut ström på en när neutralläget är i. men det hade jag inte så jag satte knappen lite svåråtkomligt så man inte råkar peta till den medans man kör.   stora tunga vridknappar för alla växlarna gör ju också så man inte råkar slå om dom bara sådär... så mina vridknappar kommer ju egentligen från ett 380 volts system , men det går ju lika bra det också

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...