Gå till innehåll

Dagens skämt/historia


Rekommendera Poster

Jag har aldrig riktigt kommit underfund med varför mannens och kvinnans sexualdrift skiljer sig så mycket. Jag har aldrig heller förstått det där med Venus och Mars. Jag har aldrig kommit underfund med varför männen tänker med huvudet och kvinnor med sina hjärtan. Till exempel en kväll förra veckan gick min flickvän och jag till sängs. Passionen börjar glöda i sovrummet, När hon till sist säger:

- Jag känner inte för det, jag vill att du bara ska hålla om mig.

Jag sade "VA??!! vad var det där?!". Så säger hon dom orden alla pojkvänner fasar att höra:

- Du är inte tillräckligt i kontakt med mina emotionella behov som kvinna, för att jag ska kunna tillfredsställa dina fysiska behov som man.

Hon besvarade min frågande min med att säga:

- Kan du inte bara älska mig för den jag är och inte vad jag gör för dig i sovrummet?.

När jag förstod att inget skulle hända den natten så somnade jag. Nästa dag så tog jag ledigt från jobbet för att vara med henne. Vi gick ut och åt en fin lunch och gick och shoppade i ett stort, stort onämnt shoppingcenter. Jag gick med henne i affärerna när hon provade flera olika verkligt dyra klädesplagg. Hon kunde inte bestämma sig vilken hon skulle ta, så jag sade åt henne att vi tar alla. Hon ville ha skor som komplement till hennes nya kläder. Så jag sa att vi får köpa ett par till varje ensemble. Vi gick sedan till juvelavdelningen där hon valde ut ett par diamantörhängen. Tillåt mig säga..... Hon var så upphetsad! Hon måste ha trott att jag var ett steg från mentalsjukhuset. Jag började tro att hon testade mig när hon frågade om hon kunde få ett tennisarmband, när hon inte ens kan spela tennis. Jag tror att hon trodde jag var knäpp när jag sa:

- Det går bra älskling.

Hon var nästan nära sexuell tillfredställelse av allt shoppande. Med ett jättestort leende sade hon till sist:

- Jag tror att det är allt älskling, vi går och betalar.

Jag kunde knappt hålla mig när jag till sist sade:

- Nej älskling, Jag känner inte för det.

Hennes ansikte blev helt vitt och hennes haka föll till marken med ett förvånat "VA?". Jag sade sedan:

- Älskling, jag vill bara att du håller sakerna en stund. Du har inte tillräcklig kontakt med mina finansiella behov som man, för att jag ska kunna tillfredställa dig som kvinna. 

Sedan när hon såg ut som om hon skulle döda mig, fortsatte jag:

- Varför kan du inte älska mig som den jag är istället för dem saker jag köper åt dig?

Tydligen kommer jag inte att ha sex ikväll heller.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
En kväll tog en flicka med sin pojkvän hem.

Precis när de ska pussa varandra god natt vid ytterdörren börjar killen känna sig lite kåt.

Med en stor portion självförtroende lutar han sin hand mot väggen och säger med ett leende:

 

â€Älskling, kan du ge mig en avsugning?

Skräckslagen svarar hon: â€Är du galen? Mina föräldrar skulle märka det.â€

 

Han: â€Äh, kom igen nu. Vem skulle komma på oss så här sent på kvällen?â€

 

Hon: â€Nej, snälla. Kan du föreställa dig om vi skulle åka dit?â€

 

Han: â€Lägg av. Det är ingen vaken nu, alla sover.â€

 

Hon: â€Inte en chans. Det är för riskabelt.â€

 

Han (kåt som ett djur): â€Åh snälla, snälla. Jag älskar dig så mycket!!!

 

Hon: â€Nej, nej och nej. Jag älskar dig också, men jag kan bara inte…â€

 

Han: â€Jo, det kan du. Snälla?â€

 

Hon: â€Nej, nej. Jag kan bara inte…â€

 

Han: â€Jag ber dig…â€

 

Helt plötsligt tänds lampan i trappan och flickans lillasyster öppnar ytterdörren iklädd pyjamas. Med en sömndrucken röst säger hon:

 

â€Pappa säger att du ska ge med dig och ge honom en avsugning. Annars kan jag göra det. Eller om det blir nödvändigt så kan pappa komma ner och göra det själv. Men för Guds skull säg till den jäveln att ta bort sin hand från porttelefonen!!

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ORDBOK FÖR ATT ÖVERSÄTTA KVINNORS KONTAKTANNONSER:

 

40-årsåldern…………………………………..49

 

Äventyrlig………………………………………Har legat med alla

 

Atletisk…………………………………………..Inga bröst

 

Alldagligt utseende…………………………..Muuuu

 

Vacker……………………………………………Patologisk lögnare

 

Känslomässigt stabil………………………….Går på mediciner

 

Feminist………………………………………….Fet

 

Fri själ…………………………………………….Knarkare

 

Vänskap i första hand………………………..Före detta slampa

 

New-Age…………………………………………Kropps behåring på fel ställen

 

Traditionell……………………………………..Inga blowjobs

 

Öppensinnad……………………………………Desperat

 

Utåtriktad……………………………………….Högljudd och jobbig

 

Professionell……………………………………Bitch

 

Fyllig……………………………………………..Mycket fet

 

Kraftig benstomme…………………………..Otroligt fet

 

 

 

ORDBOK FÖR ATT ÖVERSÄTTA KVINNORS SVENSKA:

 

Ja………………………………………………….Nej

 

Nej………………………………………………..Ja

 

Kanske…………………………………………..Nej

 

Vi behöver……………………………………..Jag vill ha

 

Vi måste prata…………………………………Du är i trubbel

 

Visst, gör så…………………………………….Det är bäst att du låter bli

 

Gör som du vill………………………………..Du kommer att få betala för det här senare

 

Jag är inte upprörd………………………….Såklart jag är upprörd, din idiot!

 

Du är uppmärksam ikväll…………………..Tänker du bara på sex?

 

 

 

ORDBOK FÖR ATT ÖVERSÄTTA MÄNS SVENSKA:

 

Jag är hungrig…………………………………Jag är hungrig

 

Jag är trött……………………………………..Jag är trött

 

Jag är sömnig………………………………….Jag är sömnig

 

Snygg klänning………………………………..Snygg urringning!

 

Jag älskar dig………………………………….Jag vill ha sex nu

 

Jag har tråkigt…………………………………Vill du ha sex?

 

Ska vi dansa?…………………………………..Jag vill ha sex med dig

 

Kan jag ringa dig nån gång?……………….Jag vill ha sex med dig

 

Ska vi gå på bio?………………………………Jag vill ha sex med dig

 

Får jag bjuda dig på middag?……………..Jag vill ha sex med dig

 

Dom skorna passar inte klänningen…….Jag är bög

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först skapar Gud en åsna

 

Gud sa till åsnan:

- Du är en åsna. Du skall slita och släpa dagen lång och bli kallad dum i huvudet. Du kommer att leva i 20 år.

Åsnan svarade:

- Usch då, det låter inte som något bra liv. Kan vi inte säga att jag bara skall bli 5 år gammal?

Gud accepterade åsnans förslag.

 

———————

 

Sen skapade Gud hunden.

 

Gud sa:

- Du skall kallas hund, leva ett liv i underkastelse, äta rester från middagsbordet och vakta huset. Du skall leva i 35 år.

Hunden sa:

- Ojdå, det blir kanske inte så roligt. Kan jag inte få bli bara 15 år istället?

Gud accepterade hundens förslag.

 

——————-

 

Därefter skapade Gud papegojan

 

Gud sa:

- Du kallas papegoja. Du kommer att sitta i ett hörn och upprepa allt som sägs, till stor irritation för alla. Du blir 75 år gammal.

Papegojan undrade:

- Det låter väldigt enformigt… Kan vi inte säga bara 50 år?

Gud accepterade papegojans förslag.

 

———————–

 

Till slut skapade Gud mannen.

 

Gud sa:

- Du är en människa, en man! Du skall ha ett bra liv. Du är klok och intelligent, så du kommer att bestämma här i världen. Du skall bli 20 år.

Mannen svarade:

- Det låter som ett riktigt bra liv, men kan det inte vara lite längre?

(Nu visar mannen för första gången ett prov på sin intelligens..)

- Kan jag inte få de där 15 åren som åsnan inte ville ha, de 20 som hunden tackade nej till, samt de 25 som blev över från papegojan också?

Gud accepterade mannens förslag.

 

————————————–

 

Därför lever mannen ett härligt liv tills han blir 20 år. Sen gifter han sig, för att slita och släpa i 15 år och bli kallad dum i huvudet.Sedan får han helt underkasta sig den övriga familjens behov, leva på rester från bordet och vakta huset i 20 år. De sista 25 åren av sitt liv sitter han i ett hörn och upprepar allt som folk säger, till stor irritation för alla i sin omgivning…

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett medelålders par från norra USA längtade en kall vinter till värmen och bestämde sig för att åka ner till Florida och bo på hotellet där de tillbringade bröllopsnatten tjugo år tidigare.

 

Mannen hade en längre ledighet och åkte därför ner en dag i förväg. När han checkade in upptäckte han att hotellrummet hade en dator och beslutade sig för att skicka ett mejl till hustrun. Han missade dock en bokstav i namnet. Mejlet hamnade hos en prästänka i Houston, som just hade kommit hem från makens begravning och skulle kolla om det kommit e-post med kondoleanser från släkt och vänner.

 

Sonen fann henne avsvimmad vid datorn och läste på skärmen:

 

Till: Min älskade hustru!

Rubrik: Jag har kommit fram!

Jag vet att du är förvånad över att höra ifrån mig. De har datorer här numera och man tillåts skicka mejl till sina nära och kära. Jag har just checkat in. Allt är förberett för din ankomst i morgon. Jag ser fram emot att träffa dig då. Hoppas din resa blir lika problemfri som min.

PS. Det är verkligen hett här nere! DS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Och så en från verkliga livet, närmare bestämt från min tid nere i Liberia:

Lite förkunskaper: Varmt och fuktigt utan dess like, för en US dollar fick man ca 50 Liberianska dollar och det var ca 700 mil hem(20 mil från ekvatorn).

 

Nåväl, jag hade precis kommit ner igen efter min leave(ledighet) och på flygplatsen väntade den sedvanliga transporten med pansarterrängbilar och buss som skulle skjutsa/eskortera oss hem till campen. Strax innan vi landade utspelade sig följande....

I denna eskort fanns ett befäl som såg en farbror med två ananas gående medans de väntade på flyget, högst troligt för att sälja dem till oss korkade utlänningar :)

Befälet: "hey, what do you want for those pineapples?"

Farbrorn: "fifty"

Befäl: "FIFTY!!?? No way, I'll give you two!!"

 

Sen gick gubben nöjt iväg, tror jag det, han fick ju dubbelt mot vad han begärde!! :)

 

Ursäkta för inledningen, men vissa förkunskaper är nödvändiga och man vill inte gärna avslöja poängen på en gång :)

Redigerad av Vinkon
  • Like 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Kvinnan har tagit sig en dusch och blir av löst av sin make när hon kliver ut. Just då ringer det på dörren, så hon sveper en handduk om sig och går och öppnar. Utanför står grannen. Han låter blicken fara över henne och utbrister:

- Om du tar undan handduken och låter mig flukta en kort stund får du en tusenlapp...

- Ett bra anbud, tyckte hon och lät handduken falla. Han kollar en stund, tar sen upp en tusenlapp ur fickan, tackar och går.

Kvinnan återvänder till badrummet för att fixa håret. Mannen undrar vem det var som ringde på.

- Bara grannen mitt emot.

- Jahaja... Lämnade han förresten tillbaka tusenlappen han var skyldig?

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var på en av våra jagare.

 

Maten var under all kritik. En dag kom en värnpliktig upp till tjänstgörande officer på bryggan och sa:

- Jag skulle vilja fråga om en sak.

- Var så god.

- Blir man straffad om man räddar livet på hela besättningen?

- Vilken dum fråga, det är klart att man inte blir.

- Bra, då skjuter jag kocken.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En vacker kvinna körde sin bil genom en öde del av Texas när plötsligt bensinen tog slut och det blev tvärstopp. 

En indian kom ridande och erbjöd kvinnan att sitta upp bakom för en ritt till närmaste stad. 

Det blev en lugn färd bortsett från att var femte minut så skrek indianen:

- Yahoo... så det ekade mellan bergen.

Väl inne i staden så lämnade indianen kvinnan vid bensinstationen med ett sista:

- Yahoo...

Servicemannen undrade vad kvinnan gjort för att få indianen så uppspelt. 

- Ingenting, svarade kvinnan. Jag bara satt bakom med armarna runt midjan och höll i sadelhornet för att inte ramla av. 

Servicemannen:

- Damen lilla... Indianer använder inte sadel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En livstidsdömd fånge rymmer från fängelset efter att ha suttit där i 22 år. Under flykten kommer han till ett hus och kryper in genom ett sovrumsfönster där ett ungt par ligger och sover. Han binder mannen till en stol och kvinnan till sängen, varefter han böjer sig ner och viskar något i den unga kvinnans öra.

Efteråt lämnar han sovrummet och mannen ser möjligheten att viska till sin fru; "Uppenbarligen har mannen inte varit med en kvinna på länge.Om han vill ha sex med dig, gå då med på det för att undvika att han blir våldsam!" Då svarar kvinnan "vilken tur att du känner så älskling, han viskade i mitt öra att han gillar dig och undrar om vi har vaselin i badrummet".

 

Slutsats: Att motta korrekt och snabb information är ett försvar mot orättvis konkurrens och förhindrar olägenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En präst kommer körande i sin bil på landsbygden och får syn på en nunna som står och väntar på bussen. Han stannar bilen och erbjuder henne skjuts till närmsta stad. Den unga nunnan tackar honom,  lägger väskorna i baksätet och sätter sig på passagerarsätet bredvid prästen. Hennes nunnedräkt hasar upp när hon kliver på och blottar hennes ena knä. Prästen kan inte lägga band på sig utan lägger sin hand på hennes knä. Nunnan tittar på honom och utbrister "fader, kom ihåg vers 129". Han drar snabbt till sig handen och beklagar det inträffade, men hans ögon kan inte låta bli att kasta blickar på den unga Nunnan. En stund senare glider handen återigen från växelspaken till nunnans knä. "Fader, kom ihåg vers 129" påminner nunnan honom återigen. Han ursäktar sig en gång till och tar bort handen. Dom kommer fram och nunnan kastar en menande blick på prästen samtidigt som hon tackar hon om för skjutsen. Prästen fortsätter hem och där skyndar han sig till psalmboken för att läsa vers 129. I vers 129 står det att läsa "fortsätt att prova dig framåt, det är enda vägen till salighet".                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
   Slutsats: Den som inte uppdaterar sig i ämnen som rör arbetet kan gå miste om stora möjligheter

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...