Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Är det någon som vet ytterdiameter och bredd på bromstrumman?

 

Jag håller på att leta upp nya fälgar med rätt offset till min TGB 30.

 

Först fick jag kontakt med RAC Export Trading i Fulda, Tyskland. De levererar diverse lastbilar till hjälporganisationer. Många av deras bilar är utrustade med Trilex 10x20 fälgar med 14.00 R20 däck på. RAC rekommenderade dock att välja Trilex 8,5x24 fälgar med 12.00R24 däck istället.

Jag är nu i kontakt med SAF holland som tillverkar Trilexfälgar. De vill veta hur stor bromstrumman är för att kunna avgöra om de kan lösa mina problem.

Fördelen med Trilex är att man har en lös adapter för navet, detta gör att det är hyfsat enkelt att få naven tillverkade med rätt offset. Jag tror även att det kan bli ganska snyggt med Trilexfälgar på bilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi,

 

i use a 10V20 Rim with 120mm Offset and 14.00R20 Tyres.

A Offset less than 120mm fits better !

 

post-6440-0-45980600-1360947365_thumb.jpg

 

 

The Company "Gabo" in the Netherlands made custom build Rims.

Any Size and any diameter, according to your requirements !

Price per Rim about 400,- €

http://www.velgenopmaat.nl/

 

Regards Marcus

 

P.S.

 

You can also use Rims from the German MAN KAT1

125,- € per Rim

http://www.schindler-allrad.de/ware/zblnan-kat1f-1.htm

 

 

 

 

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi,

 

i use a 10V20 Rim with 120mm Offset and 14.00R20 Tyres.

A Offset less than 120mm fits better !

 

attachicon.gifDSC01960.jpg

 

 

The Company "Gabo" in the Netherlands made custom build Rims.

Any Size and any diameter, according to your requirements !

Price per Rim about 400,- €

http://www.velgenopmaat.nl/

 

Regards Marcus

 

P.S.

 

You can also use Rims from the German MAN KAT1

125,- € per Rim

http://www.schindler-allrad.de/ware/zblnan-kat1f-1.htm

Hi Marcus,

 

So I can buy rims from the German MAN KAT 1 and just mount them to my TGB 30 without any problem?

Which tyre would I then choose?

 

Regards // Björn H

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi Björn,

 

the only thing you must do is the bolt holes in the rim sink for the inner nuts.

post-6440-0-71953300-1361043918_thumb.jpg

 

this TGB drives with KAT1 rims on 14.00R20 Michelin XZL

or you can drive the bigger 16.00R20 on the same rims (more horsepower is necessary)

4760839.jpg

 

 

@ johann

 

how wide are your rims ? 10 inch ?

i think it`s no problem, but you can measur it !

Here it is explained better than I can !

http://en.wikipedia.org/wiki/Offset_(wheel)

 

Regards

Marcus

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hi Johan,

 

to know if the 9x22,5 has enough space, you don`t need the original rim.

Measured from the outer side of the fender to the surface of the brake drum.

 

This dimension you must convert to your rim...

 

it's very difficult for me to explain it in English what i mean !!

I hope you understand

 

Regards Marcus

 

P.S.

what size of tires do you want to drive ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

You are not allowed to change the axle track more than ±15mm. Therefor is it only possible to change the offset with ±7,5mm. That's why I need rims with 92,5-107,5mm offset.

The original rim has following measurements:

Width                 12 inch                   

Diameter          26,5 inch

Offset                100 mm

Pitch circle        335 mm

Stud hole          25,4 mm

Center hole     281 mm

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ah ok,

 

now i understand your problem...

In Germany it is no problem to change the track, 

as long as the tires are covered !

 

remember that for the same track width

the offset 100 mm on a 12 inch rim is about 75 mm offset with a 10 inch
and for the 9 inch rim about 62mm offset
 
The truck is not my, its one of the rare TGB in Germany.
The Box is from the German Army "Zeppelin FM2"
 
thats my truck last summer, but still a lot of work !
my container is a radio box from the belgian army
post-6440-0-71614100-1361119174_thumb.jpg
post-6440-0-77256000-1361119281_thumb.jpg
 
Regards Marcus
 
 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The wheel track is measured between the centerlines of left and right rims. The offset is the distance between the centerline of the wheel and the plane of the hub-mounting surface of the wheel so it should be the same for all widths. Next rule is that the tyre must not be able to touch the car body in any position (that sets the maximum width). Another rule is that the circumference shouldn't be changed more than 5% (I have to check the value, but I'm pretty sure that it's 5%).

A 15 foot container should be great...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...