Gå till innehåll

Hjullager till volvo valp!


Rekommendera Poster

Hej,

Jag jobbar i en Bygg och Järnhandel och har möjlighet att handla lager direkt ifrån Skf eller momentum eller liknande.

 

Det jag undrar är vad lagren heter och vad det är för storlek?

 

Jag kan nog göra betydligt bättre pris än webshoppar på nätet då vi har bra inköps avtal och jag kan styra utpriset.

Jag behöver nog dessutom byta på min egen valp, lite därför jag undrar med.

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen måste du ha yttre lagerbanan också. Den säljs separat och tyvärr har jag inte måtten i huvudet på den.

 

Skulle du sen hitta lager från en tillverkare skulle många bli glada, swerull får själva betala 2400 Kr för att få hem dessa lager till butiken, så även om dom säljer helt utan avans blir det snordyrt.

 

Bygg om till metriska lager istället och betala 350 Kr/lager, och dessutom få betydligt starkare lager som alltis ligger på hyllan.

 

SKREV OBELIX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis pratat med med NOMO Kullager som är en av våra leverantörer, igenom dom kan jag göra ett pris med

minimalt pålägg och då hamnar jag på 2478kr inkl. moms för lagret och den yttre ringen.

 

Jag ska ringa Sverull och fråga också.

 

Hur bygger jag om till metriska lager ifall det blir aktuellt?

 

MVH

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid nåt fan när han fick se åmål. Ja det var det priset jag också fick på Swerull. Det blir 10.500 kronor för nya lager till framaxeln... Men det är hedervärt att du försöker i alla fall.

 

Just lagren är den stora boven i valpägandet tyvärr. Det var nån som för några år sen hade hittat lager för nån hundralapp- men det visade sej vara skrot redan i kartongen och tillverkat i Långtbortistan eller nåt.

 

Hur du bygger om till metriska lager finns beskrivet på minst ett ställe här i valptråden. Det var inte så länge sen den tråden var uppe så den borde ligga högt upp. kolla igenom alla trådas som handlar om framvagn, hjullager, wobbel och liknande så hittar du den.

 

SKREV OBELIX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm, min matematik är väl inte lysande så där nyss hemkommen från jobbet och trött och hungrig, blir ju "bara" 8.500 Kr...

 

Det där med lagren från Tyskland eller UK verkar ju intressant, kolla gärna lite mer på det.

 

Jag kommer att starta upp svetsen och svarven nu i dagarna för att konvertera en uppsättning nav och trumpeter till. Uffes valp har havererat lagren på högersidan igen. Men det var nästan väntat då det var begagnade lager och han har misshandlat den duktigt sen vi bytte för snart ett år sen.

 

Han kommer att få tätade kullager istället för koniska rull-lager. blir en hårdtest på det. Sen kommer det en utförlig rapport om hur det funkar i jämförelse med standardlager och packboxar som ändå inte håller tätt i leran.

 

SKREV OBELIX

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.bearings.uk.com/acatalog/Bearings_uk_com_L102849_L102810_Bearing_3519.html

 

Vet inte om detta är rätt lager, eller om det är något att ha, men det är ju lite billigare än 2000kr!

 

Behöver själv en uppsättning lager till min Valp, så även jag är nyfiken på Tyskland/England lagrena.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://shop.laplander.nu/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,244/category_id,1/keyword,181312/option,com_virtuemart/Itemid,26/ Man får ju inte glömma att det finns att köpa i Norge också. Komplett lager med inner och ytterring 725:- Nok. Det finns ju även på Olav Teigen och Trollstein m.fl. till ungefär samma pris. Man bör helst inte få dom skickade från Norge då norska tullen har hittat på någon slags export tull!! Svindyrt att beställa från Norge!! Men det går ofta att få levererat till Militärbilsträff på Trandum eller Höytorp. Beställer man av Trond på Laplandershopen kan han ta med paketen till Sverige och posta dom här. Han har torp i Värmland. Redigerad av Beau
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För ca sex år sedan beställde jag och en annan på detta forum två st lager till Valpaxel av Trond för leverans till träff på Bjurbäcken. Ett litet missförstånd, vi menade två lager, Trond tänkte två lager på var sida, då skall dom ha fyra lager var. Men när vi hörde priset blev vi glada. Jag tror vi betalade mindre än 600 kr för fyra kompletta SKF lager. Men i takt med att lagren har stigit i Sverige har norrmännen lagt sig en bit under halva priset.

Enligt Trond hade Trollstein en pall full med lager. Troligen inköpt till kilopris (min gissning).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltid nåt fan när han fick se åmål. Ja det var det priset jag också fick på Swerull. Det blir 10.500 kronor för nya lager till framaxeln... Men det är hedervärt att du försöker i alla fall.

 

Det här stämmer inte riktigt.

Jag håller precis på och byter på min C202 och det är samma lager, köpte från Altyco.

Pris komplett för ett hjul - 2 lager, 2 ytterringar och packbox=ca 2500kr

 

Det är dock ändå inte billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...

Fann just detta i en annan tråd.

 

 

Lagret i bild är ju Valphjullagret! Med rätt nummer både på ytter- och innerring!! Timken L102849/L102810 !!

 

Kan det vara så att det passar?? :P

 

Priset $41 för två. En tiondel av priset på SKF

Home  |   About us  |   Messages  |   Contact us  |   News

in18.jpgHome > TIMKEN bearings >

Timken L102849/L102810-B

 

timken.png Part Number:Timken L102849/L102810-B Brand:TIMKEN bearings Distributor:Timken L102849/L102810-B Distributor Price:Timken L102849/L102810-B Price Email:sales@ericbearing.com Remarks:Please email or call us for your inquiry

Timken L102849/L102810-B Product Details

Inner ring L102849 Model Outer ring L102810-B Model d 44.450 mm Inner D 73.025 mm Diameter T 6.350 mm Height m 0.31 kg Quality C1 52800 N Limit the rated move load C90 13700 N Basic dynamic load rating C0 78300 N Basic static load rating category 带法兰å•åˆ—Tapered roller bearings Bearing Type

带法兰å•åˆ—Tapered%20roller%20bearings.gif

Timken L102849/L102810-B Supplier Details

 

The TIMKEN bearing company was founded in 1899 in the USA .For more than 10 decades, the TIMKEN bearing specialized in the manufacture and research and development of tapered roller bearing to satisfy the need of worldwide clients. We, Hong Kong Eric Bearing Co.,Ltd, are committed to supply Timken L102849/L102810-B bearing for decades. With superior quality and reasonable price of Timken L102849/L102810-B bearing, we get high reputation from our clients. As cooperated with many world famous bearing company, we have large quantity of Timken L102849/L102810-B bearing is stock. To satisfy our clients' different need, we could also supply SKF bearing, FAG/INA bearing, NSK bearing, NACHI bearing and TIMKEN bearing, NTN bearing .If you are looking for Timken L102849/L102810-B bearing and any other items, plz do not hesitate to contact us. Pre:Timken 12175/12303-B Next:Timken LL103049/LL103010-B in20.jpgSKF bearings|FAG bearings|NSK bearings

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Forskellen mellem at bestille 4stk og 8stk ikke så stor når man regner told gebyrer og fragt med.

 

Jeg skrev til dem og de svarede hurtigt - jeg vil dog foreslå at vente med at bestille nogen til at jeg får mine hjem, i tilfælde af at de skulle snyde med.

På faktura stod der 5 dage, men indtil jeg får et tracking nummer er jeg stadig lidt skeptisk :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte vara en negativ tråkmåns men jobbar med försäljning och då bl.a. kullager. Det är ett stort problem i hela världen med kopior och de gäller även på lager. Så var försiktiga så ni inte fyndar skräp i en fin kartong. De är omöjligt att se om det är en kopia eller ej. Även i Sverige har det gjorts beslag så inte ens här är man säker.

Bakom en superseriös hemsida kan de dölja sig en lägenhet i en förort någonstans i Asien.

Ett Timkenlaget kostar inte en tiondel av motsvarande SKF laget någonstans i världen.

Trist men sant...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har varit i kontakt med Altyco angående detta lager. Han har fått se länken till Kina-Timken lagren. Han reagerar på att det efter lagernumret står -B. Det kan betyda att lagret har en fläns som gör att det inte passar. Eller så är det en Kina kopia som inte håller Timken kvalitet. Är det för bra för att vara sant, så är det inte sant.

Nåja vi får väl avvakta och se Mikkel Ribers omdöme när han fått hem beställningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...