Gäst Vinkon Postad 27 September , 2011 Rapport Share Postad 27 September , 2011 Något som har byggt något liknande på sin terrängbil? http://img218.imageshack.us/img218/424/pinzgauer1smpe5.jpg Vore hur fränt som helst i så fall! *edit* Att länka in en bild verkar krångla Vinkon2011-09-27 22:40:42 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Pvpjtgb1111 Postad 27 September , 2011 Rapport Share Postad 27 September , 2011 Jag ser inget Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ltgb912 Postad 27 September , 2011 Rapport Share Postad 27 September , 2011 Vinkon, ser att du jaktar en 24-volt startmotor. Om du fortfarande är interesserat, har jag en liggande som har sittat på en 5-cyl 206-motor, om det var en OM617 vet jag inte, men den kom från en svensk bv. Kan kolla i hälgen omm den fortfarande funkar. Har du ett reservdelsnummer på'n? Bäste Hälsningar Bent Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Halfsafe Postad 27 September , 2011 Rapport Share Postad 27 September , 2011 Her er bildet uten %20 etter linken: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst OBELIX Postad 27 September , 2011 Rapport Share Postad 27 September , 2011 Kan det där verkligen funka till 100% på en Pinzgauer? Tänker på att dom har väl pendelaxlar som skulle ge väldigt konstiga brytningar i bandsetet. Men häftig idé annars. Blir ju extremt låg utväxling också. SKREV OBELIX Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Humlegaard Postad 27 September , 2011 Rapport Share Postad 27 September , 2011 Jag tror att det kan bli halvtrögt med styrningen också. Jag som tyckte att det var tungt med bandaggregat på 4-hjulingen, detta blir något högre marktryck vid framaxeln. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Vinkon Postad 27 September , 2011 Rapport Share Postad 27 September , 2011 Nu fick jag till bilden! Gjorde bara som jag gjort alla andra 10 gånger.... (såg faktiskt att det "blinkade till" med %20 när man gick in på länken, men den syns ju inte annars?) @Humlegaard: ...Högre marktryck fram jämfört med en 4-hjuling eller? @Ltgb912: Du har pm Vinkon2011-09-27 22:50:21 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Humlegaard Postad 27 September , 2011 Rapport Share Postad 27 September , 2011 @Humlegaard:...Högre marktryck fram jämfört med en 4-hjuling eller? Jag misstänker det. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Vinkon Postad 27 September , 2011 Rapport Share Postad 27 September , 2011 @Humlegaard:...Högre marktryck fram jämfört med en 4-hjuling eller? Jag misstänker det. Ah, ok. Något annat som slår mig är att de som monterar liknande/motsv på fordon väldigt sällan har någon form av "överslags-skydd". Eller är risken för att de slår över så liten? Vinkon2011-09-27 22:53:31 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst JDW Postad 2 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2011 Motsv blir ju ett jättelyft för 4-hjulingar och har vär funnits på bilder av"standard" bilar och torde vara intressant o provköra.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst 731132 Postad 2 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2011 Finns att köpa till de flesta 4wd fordon, varvid mattracks är störst i USA. http://www.mattracks.com/ Men de är anigen dyra, så jag håller på att bygga egna enligt denna princip på pirate4x4.com http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=854333 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Vinkon Postad 2 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 2 Oktober , 2011 Finns att köpa till de flesta 4wd fordon' date=' varvid mattracks är störst i USA.http://www.mattracks.com/ Men de är anigen dyra, så jag håller på att bygga egna enligt denna princip på pirate4x4.com http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=854333 Synnerligen intressant!Du visar väl upp någon bild när du är klar va? Vinkon2011-10-02 23:49:05 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Toolman Postad 3 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2011 Får en kännsla av att en valp skulle bli osunt hög med tracks men det vore väldigt kul att prova. Får bli nästa projekt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Toolman Postad 3 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2011 Finns att köpa till de flesta 4wd fordon' date=' varvid mattracks är störst i USA.http://www.mattracks.com/ Men de är anigen dyra, så jag håller på att bygga egna enligt denna princip på pirate4x4.com http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=854333 [/quote'] Tänker du köra bärhjul mot hela mattan eller blir det medar under? Vilken bil ska de monteras på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst 731132 Postad 3 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2011 Finns att köpa till de flesta 4wd fordon' date=' varvid mattracks är störst i USA.http://www.mattracks.com/ Men de är anigen dyra, så jag håller på att bygga egna enligt denna princip på pirate4x4.com http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=854333 Tänker du köra bärhjul mot hela mattan eller blir det medar under? Vilken bil ska de monteras på? Visst skall jag visa upp en bild när det är färdigt:) Den byggs på 50cm skotermattor, och det blir en kombination av både bärhjul (som tar upp det mesta av vikten) och glidskenor. Banden är tänkt till min Willys, men går nog att använda till andra 4wd fordon med samma bultcirkel (typ Niva och Valp) de går nog utnyttja till andra fordon också om man byter drivhjulet och lagertapp i bandenheterna. 7311322011-10-03 16:39:44 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Toolman Postad 3 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2011 Den byggs på 50cm skotermattor' date=' och det blir en kombination av både bärhjul (som tar upp det mesta av vikten) och glidskenor. Banden är tänkt till min Willys, men går nog att använda till andra 4wd fordon med samma bultcirkel (typ Niva och Valp) de går nog utnyttja till andra fordon också om man byter drivhjulet och lagertapp i bandenheterna. [/quote'] Sticker axlarna på willysen ut genom fälgarna som på en valp? Det gör det lite meckigare att få fast axeltapparna. Har du nån bra lösning? Bilder under tiden på bygget eller ritningar eller vilka bilder som hellst är alltid uppskattade Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst 731132 Postad 3 Oktober , 2011 Rapport Share Postad 3 Oktober , 2011 Sticker axlarna på willysen ut genom fälgarna som på en valp? Det gör det lite meckigare att få fast axeltapparna. Har du nån bra lösning? Bilder under tiden på bygget eller ritningar eller vilka bilder som hellst är alltid uppskattade Fram sticker det ut precis som på Valpen, så axeltapparna för banden blir svarvade i stål med hål i änden mot hjulen för att gå över navet, ska visa upp min ritning eller rättare sagt skiss på hur jag tänker mig mitt bygge, ska ha det på datorn någonstans, ska ta och leta fram den. Skall se vad jag kan ordna fram när det gäller bilder. Är dålig när det gäller att fota under byggenas gång. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.