Gå till innehåll

Min "nye" RATGB 1112A


Gäst Dkadventurer

Rekommendera Poster

Gäst Dkadventurer

Hej alle.

 

Beklager mit dårlige svensk :)

 

Jeg blev idag kl 13:00 far til en rask TGB11 :D 4350mm og 3300kg ca. Så hun er en stor pige... PDT_Armataz_02_10.gif

 

Havde tænt at dette Topic skulle blive en slags blog for TGB'en.

 

Billeder kommer imorgen når solen står op PDT_Armataz_02_02.gif
 

15.jpg

 

 

Dkadventurer2011-05-08 20:27:20

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Dkadventurer

1. Problem:

På turen hjem ca efter 20 min bag rattet gik jeg istå i et lyskryds (fik givet for lidt gas)

 

Herefter kunne jeg ikke få liv i bilen ígen.

 

tändspolen var brændvarm ( ikke til at røre med fingerne...)  Jeg prøvede at skrue et tændrør (tändstift?) af og se om de rkom gnist. Det gjorde der ikke... så går ud fra tändspolen er død... Desuden står der 12v på spolen ?.... bilen er jo 24..

 

Er jo helt dum og grøn i det her.. Så hvad kan være galt ?

 

1. Tändspole er forkert og døde derfor på turen hjem ??

2. kan ikke lige komme på andre muligheder når der ikke kommer gnist og at selve tændspolen var glohed.

 

Håber nogle kan hjælpe :) (imorgen vil jeg ud og lede efter en 24 volt spole :S bliver nok ikke nemt at finde..

 

 

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Dkadventurer
jag tror det är att bara montera en 24v tändspole. 12 volts saker gillar inte att matas med 24volt allt för länge..

Tror du har ret :) Har lige grillet endnu en 12v. Bilen startede' date=' men spolen måtte lade livet.

 

så har vist fundet fejlen..  Men hvor hitter jeg sådan en ???

 

 

BTW: Enormt flot bil du har fået sat i stand :D  Det giver en lyst og mod til selv at komme igang[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_10.gif[/img]
Dkadventurer2011-05-07 13:51:51
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sök här på forumet så har vi bl a "reservdelslitor" med passande alternativ. Mycket är Volvo original från standard bilar o lastbilar, motorn mycket från Volvo 164A som är samma, dock är den 12V som sagt. Många kör 1-2-3 Ignition o e nöjda, just tändspole är ju ganska standard" bara man får 24V.

 

www.tatanka.nu har mycket gejjer, www.surplus.se har mycket beg från Svenska militären.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Gäst Ake64

Snyggt.

 

PDT_Armataz_02_43.gif

 

M6*1.5??? Jag har aldrig hört talas om grövre gängstigning än 1mm så utan att vara helt säker vill jag ändå påstå att det är 1/4"UNC du ska ha. Den är 6,25mm i diameter och har en gängstigning på 20 gängor per tum vilket blir 1,27mm.

 

mvh Åke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Dkadventurer

Tjek, og takk

Det skulle være UNC som du skriver, men skiftede om til alm M6, så passer mine topnøgner også bedre på ;)

 

Flere billeder kommer senere.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst Dkadventurer

Siden sidst:

Nye 3 delte lygter bag.
nummerpladelys monteret
Blinklys på siden monteret
Forlygte pærer skiftet
forlygter justeret
Nye stænkklapper monteret
Bremser skilt af og serviceret
olieskift alle steder undtaget styrhus og motor
alle smørnipler smurt og overskud fjernet
Radio bord og racks fjernet (sikke en plads der blev)

Alt dette blev lavet/skiftet som led i at få den synet her i dk. 

1. gang blev den sendt til omsyn pga. tæring i baglygter, manglende blink på siden, ufuldstændig afskærmning af baghjul, kørelys helt i hegnet (plus den ene forpære sprang på vej til syn) Placering af stelnummer ikke fundet.

Synsmanden bemærkede lidt slør i et at ratledene men det var ikke noget særligt. 

Tingene blev fixet natten over og Vupti så blev den synet her til morgen :) 

så nu mangler afgiften bare og så er det på med pladerne :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Fjolle303

Billeder takPDT_Armataz_02_02.gif

 

fede lister,hvilken træsort om man må spørge.

 

BTW fedt at flere af os blegfede(mig selv incl.) har fået gang i lidt volvo,min står stille siden sidste årtusindePDT_Armataz_02_14.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Lidt ny.

 

Har ikke fået skiftet min ramme endnu :( alt for meget arbejde..

 

men ellers pillet ved en masse småting.

 

Nu er spærene begyndt at drille. eller det vil sige, de bliver slet ikke aktiveret mere. bagerste spær giver en hvislelyd når jeg drejer knappen men intet lys i lampen, og foreste siger intet.

 

Jeg kan mærke et svagt vacum når jeg piller slangerne af for og bagerste spær. men slet ikke i nærhende af samme nivou som kammeratens C303.

 

4 hjulstræk virker dog og den bremser fint..

 

så må lige igennem systemet med kontakter osv :)IMAG0665.jpg

 

Et lille billede fra da hun blev begravet i andedammen... godt der var en anden 11'er til at trække hende fri.. ( kunne ikke komme op da spærene ikke virkede.. DOOH )

 

 

 

(meget træls man ikke bare kan uploade billedet til sidens ftp... men skal bruge sin egen, det fordrer jo ikke ligefrem billed uploaden :( )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lige en test i billed upload.

 

(I denne smartphone tid har jeg hentet et lille ftp pushprogram til min telefon. dvs. når jeg napper et billede og vælger at programmet skal uploade billedet når jeg aktiverer min wifi næste gang. På mit webhotel har jeg så en mappe /tgb11/ hvor i telefonen nu uploader de billeder jeg har taget (selvfølgelig kun dem jeg har valgt den skal sende op. jeg har endvidere omdøbt dem TGB1, TGB2. ect på telefonen så nu skriver jeg bare herinde stien til billedet og vupti så er de på siden) smart syntes jeg..

 

lige en test om det virker når jeg uploader imorgen :D :

 

EDIT: Det virker sku ret godt :)

 

TGB1.jpg

warning block skiftet, gevindet gik i den anden

 

TGB3.jpg

Makkerens TGB havde det med at blive lidt lun ved de små ture. så vi rykkede termostaten ud.. og kørte uden.. no go..

 

TGB4.jpg

DOOH, det viste sig så at blæseren var faldet af.. (syntes også at min larmere meget mere end mortens.. men jaja nogle gange tænker man bare ikke klart efter en ramme bajere i garagen ;)

 

TGB5.jpg

liiiiige lidt over 90 (her en tur uden termostat.

 

TGB6.jpg

Redigerad av Dkadventurer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vacum slangen fra manifolden. Makkerens bil slukkede da den fik frit sug men ikke min... hmm.. slangen var kolapset og det var ligeledes en revne i den. den bliv skiftet og bilen gik nu ud ved fri sug :D

IMAG0838.jpg

 

nu slange klar

IMAG0839.jpg

 

Jeg er ikke stolt af det... men, ja man kan jo ikke lige se det her ...

IMAG0840.jpg

 

VOLVO..... DENMARK... Det var ikke godt :(

IMAG0841.jpg

 

Og her er så den jeg havde vendt forkert sidst. termostaten skal pege ind i luftfilteret, jeag havde vedt det om hvilket forsagede at motoren ikke fik en skid luft og derfor nærmest sugede luftfilteret ind i B30'eren..

IMAG0842.jpg

 

1. step i vacum fejlfindingen.

Marken var så blød at jeg ikke kunne komme over den uden spær og hen til værkstedet. så måtte ligge ude i blæsvejret og få sand i øjnene og en dejlig våd mudret ryg.

IMAG0843.jpg

 

skilte slangene af bag panelet. og jo her var der sku sug. ikke det vilde men nok :D men lamperne tændte ikke. så videre til næste step

IMAG0844.jpg

 

IMAG0845.jpg

Redigerad av Dkadventurer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

af med kontakterne og mærke her. en smule sug. videre.

 

IMAG0846.jpg

 

rød til den ene og hvid til den anden. ok så

IMAG0847.jpg

 

pga felj 40. som kommer senere. skildte jeg også selve dåsen af. intet at se her.

IMAG0848.jpg

 

Den der smør godt. kører godt :D

IMAG0849.jpg

Redigerad av Dkadventurer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

End of the vacum storry :D

 

Det var sku bare en slange eller to der var sprukne. Ikke nemt at fejlfinde på sådan et system. Men med 10 bar overtryk var det nemt at høre hvor der var læk :D

 

 

YAAAAYYY lys i alle lamperne :D så er det sku mudder tid...

 

IMAG0851.jpg

 

Hmm ingen revner...

IMAG0852.jpg

 

arhhh der var de ;)

IMAG0853.jpg

 

Felj 40 var så at jeg ikke havde tjekket de to slanger der går i foreste dåse og bagerste dåse. Der var en smule sug i dem, og troede det var nok. vi lavede lidt bypass og fandt ud af at det måtte være der den var galt. så af med slange og blæse... hmmm den var sku tæt..... kradse sig lidt i hovedet og tøre mudder af kinden mens jeg holdt slange enden og PUUUUUUUUUUSH så skal jeg sku love for der kom luft ud alle steder af slangen end enderne.... AHA sønderen fundet. to ny slanger på og VUPTI spær på akslerne...

IMAG0853.jpg

 

ROOKIE mistake ;) jeg ved det.

 

Imorgen skal vi vist skifte de styr bøsninger der sidder gennem foreste vacumbjælke på makkerens 11'er. da der er skræmmende meget slør i dem..

 

Nu det øl og film efter en dejlig dag i selvskab med volleren :D

Redigerad av Dkadventurer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LIVEUPDATE 25-02-2011 :P

 

(sender billederne op efterhånden som vi får skilt noget af :D )

 

IMAG0854.jpg

 

Lidt efterladenskaper fra militær tiden :S

IMAG0855.jpg

 

Tjek af styr bøsninger

IMAG0856.jpg

 

Skrue skrue skrue

IMAG0857.jpg

 

Neiiii så fint. Et kamuflage dæk :D

IMAG0858.jpg

 

En lille tester i skogen

IMAG0859.jpg

Redigerad av Dkadventurer
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...