Gå till innehåll

Intresse för Kinatillverkad Winch? -


Gäst Björn

Rekommendera Poster

Hej på er,

 

ÄR själv intresserad av att köpa Winch direkt från en stor fabrik i Kina.

 

http://www.cnwinch.com

 

Nedan kan ni se utdrag ur en offert.

Med lite extra "lulllull" + frakt + tull + moms kommer man ner på CA 3500kr per enhet, hemma i Sverige och klar.

 

Denna förfrågan är inte med eget vinstsyfte - utan en intressekoll om fler än jag vill köpa winch tillsammans, till lägsta möjliga kostnad.

 

ÄR vi fler än två så kommer priset ner ytterligare - mest betydande kostnad är frakten eftersom dessa produkter har hög skrymmevikt.

 

Jag kan ombesörja inköp av dessa via mitt företag, de som önskar kan sedan köpa sin winch mot faktura, för att sedan dra momsen om möjligt...

 

 

To:Björn Hammarskjöld  

 

ADD:Djurövägen

123

 

605 91 Norrköping

 

SWEDEN

 

TEL:

 

TAX:

 

 

 

Invoice No:

LF10BH01

Date:

2010-11-04

Name of  Commodity & Specification 

Quantity(pcs)

Unit 

Price

Amount

 

 

EXW

Ningbo

 

ELECTRIC WINCH S8500(12V) 

1

$160,00

$160,00

ELECTRIC WINCH SC12000(12V)

1

$187,00

$187,00

QUICK CONNECTOR PN014 (175A)

2

$6,60

$13,20

DETACHABLE WINCH MOUNTING SYSTEM PN002

2

$25,50

$51,00

MOUNTING PLATE PN011 (8500lb-13000lb)

2

$17,00

$34,00

BANK COMMISSION

 

$30,00

$30,00

TOTAL:

8pcs

 

$475,20

MVH // Björn Hammarskjöld

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Björn, just nu står vi i begrepp att göra en större investering i Smedjan, så det får vi vänta med nu.

 

Klart du inte har ett vinstsyfte, det är väl ett vinchsyfte du har!

 

Kul med fler medlemmar i närområdet.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan tänka mig att köpa en extra vinsch, men den skall vara för 24 volt.

Då kan jag ha en bak och en fram på tgb13.

Och kanske ytterligare en till bandvagnen fram.

 

Sist köpte jag via ebay.de (Tyskland), och vad jag minns kostade den runt 3000:- med frakt hem till dörren.

Och det är ingen tull inom EU. Ej heller moms om man är företagare.

 

Även om du får ett bra pris på Kina-vinscharna så skall dom ändå fraktas vidare ut i landet, och då går det väl åt ytterligare en 400-500 kronor.

 

Bra initiativ annars.

 

Edit: Det kanske var ebay.co.uk (England), men själva frakten var från Tyskland vill jag minnas.

 

 

bv2011-01-15 13:33:56

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att du hade fäste med...

Har själv kollat på winch från ebay.de (tysklad)(sök på seilwinde tror jag det var...) där ligger de på 2800 kr hemma utan fäste. (~12000lbs)

Om du kan få tag i de nya 16000lbs varianterna så kan det vara intressant eller den tvåväxlade....de är fyffsat dyra i tyskland.

Sen ska de ju helst vara med syntetlina...Försök att förhandla bort stål wiren så spar du lite transportvikt...

Lina finns på tradera för 1600 kr 14mm/10 ton /24 m.

Kan något av ovanstående klås på priset så är det intressant, ska ha en till bakåt....

PK

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla,

 

Intresse för frågan verkar finnas, kul!

 

Ni som är riktigt köpsugna på redan angivna förutsättningar: Vänligen skriv i denna tråd exakt vilken av deras produkter samt tillval (ex lina istället för vajer, mounting plate etc) ni är "skarpt" intresserade utav.

 

Om ca en vecka sammanställer jag intresset till en ny samlad offertförfrågan. När denna anländer ber jag att få exakta fraktkostnader från mitt Svenska fraktombud: fastcargo.se

 

Sedan sammanställer jag vad den exakta kostnaden blir för respektives intresse/önskemåls-förfrågan.

 

MVH // Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja Björn. Jag och två polare till är intresserade av 24V modeller till två tgb11 och min tgb13.

 

Jag har en polare här i Nynäshamn som precis ska börja importera prylar från Kina och han fick en förfrågan av mig att ta fram priser, precis som du. Ska bli intressant om era priser blir lika.

 

 Vi är som sagt intresserad av tre 24V winchar, givetvis starkaste modellen och utan wire eller med wire om inget annat alternativ finns. PDT_Armataz_02_02.gifPDT_Armataz_02_02.gif  

//mvh.Svana
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fundering angående kraftiga vinschar.

 

Det är klart att det är bra med en kraftig vinsch, men de dra ju hiskligt med ström, flera hundra ampere vid full last.

Är det inte bättre med ett brytblock istället för stora batterier, kraftig generator, tjocka kablar och rejäla reläer?

Eller tänker jag fel?

 

Ni som brukar vinscha er fram, PDT_Armataz_02_03.gif, hur kraftiga vincshar brukar ni använda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst H.Hansen

1200 kg rullande last i 15 % lutning, ja antagligen på asfalt då räddade mej denna natt för några år sedan PDT_Armataz_02_05.gif

 

 

 

Bild_014.jpg

Nu är det ca 5400 kg "12000 lbs" till en 13 det räcker gott till vanlig lossdragning 
Hade en 12 voltare på valpen av samma märke och storlek, det ända som skiljer 12 v och 24 v åt förutom ström styrkan är att motorn på 12 v har en 5,5 hp motor och 24 v en 7,5 hp motor
!BlyS9ewB2k~$KGrHqQH-CoEtsOQvTfHBLdDyU!iw~~_12.JPG

Så dessa som visas ovan funkar nog väldigt bra till valp 11a 13on bilarna
Skulle nog satsa på den större av de två

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Halfsafe

Exhaust Jack så interessant ut. Pris?

Noen med erfaringer av kina-utgaven, bruk i kulde etc?

 

Med en fullstendig prisliste hadde det vært enklere å lage en større samlet bestilling som igjen kansje hadde gitt bedre betingelser og lavere frakt. Må du spørre for hver enkelt ting skjønner jeg at du vil holde utvalget til et minimum.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte förrän jag frågat på en samlad beställning får vi veta det slutliga priset - Kineserna gillar en "större" beställning istället för att ge ett standardpris (läs: inte det bästa möjliga) per artikel. Och som tidigare sagt, ju fler desto billigare frakt. Man kan beställa antingen 12 eller 24 volt.

 

MVH // Björn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har redan winch men skulle vara intresserad av PN020 Farm Jack Mount, PN072 Snatch Block och Tow Hook Kit (nummret är fel på hemsidan) om priset är någorlunda rätt .

Vad kostar deras syntetlina? Skulle tro att vi får bra pris om vi köper en hel rulle och delar och splitsar själva.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 st 24voltare med syntentlina vore absolut intressant' date=' 12000lbs eller mer. men det är klart vanlig wire kan duga fint till rätt pris .-) [/quote']

http://www.cnwinch.com/truck_winch_s20000.htm?

 

Rätt styrka :-)

 

Nån som har en bra förklaring värför grinden ser annorlunda ut på denna, tycker det ser ut som en sämre lösning än på dom andra, verkar dessutom inte vara "flyttbar" dvs. man kan inte flytta in vinchen "i" chassiet.

... edit - ser nu att man kan köpa lösa "grindar" vilket löser det problemet.

Verkar dock inte finns trådlös fjärr till denna ....

 

540is2011-01-16 21:24:16

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...