Gäst Johan Postad 9 Februari , 2007 Rapport Share Postad 9 Februari , 2007 Hej, kan man byta motor i min valp från B18 till B200 , B230 , B23??? Mvh Johan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Trond Postad 10 Februari , 2007 Rapport Share Postad 10 Februari , 2007 B18 og B20 har like fester, B21 og B23 er skrå, og festet må bygges om Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ola W Postad 4 December , 2007 Rapport Share Postad 4 December , 2007 Min 903:a ska få en B20. Men det jag undrar över är hur det fungerar med den förgasaren (SU) som sitter på? Det ser ut att bli lite dåligt med plats då Zenithförgasaren, som satt på den gamla B18, inte tar lika stor plats. Passar min gamla förgasare på B20 motorn? Finns det för- och nackledar i så fall? Tack på förhand. /Ola Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 5 December , 2007 Rapport Share Postad 5 December , 2007 Med samma grenrör/insug så går det utmärkt de passar rakt över, motorena har samma yttermått det är bara invändigt de är olika , utblås och insug sitter exakt lika på dem, samma vattenpump tex samma svänghjul mm, ser inga nackdelar med den gamla förgasaren den är enkel och väldigt funktions duglig och du slipper bygga om luft burken Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Ola W Postad 6 December , 2007 Rapport Share Postad 6 December , 2007 @ H.Hansen Du är mitt ljus i mörkret. Du är min fyr då jag seglar i mörka vatten. Du är min varningstriangel då jag måste stanna på vägen. Kort sagt, TACK! /Ola Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst H.Hansen Postad 7 December , 2007 Rapport Share Postad 7 December , 2007 det var fina komplimanger , de får jag tacka för NU ligger du rejält på + sidan så fråga bara om det är något Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skogstokig Postad 1 September , 2014 Rapport Share Postad 1 September , 2014 Livar upp den här gamla tråden. Jag stötte på patrull efter då jag till slut hittat bilderna från då jag gjorde motorbytet och skulle koppla på alla slangar tillhörande bakre värmare. Lyckades koppla alla slangar utom en. Bilen är en 903:a som fått en B20 motor i stället. Placerad "klockan 10" om oljefiltret på B20 motorn finns ett gängat hål. Längst in en mässingsplugg som jag lyckats skruva ur. På original motorn (B18) satt ett metallrör i skruvat som en slang satt fäst på som gick vidare ner till bakre värmare. Metallröret passar inte på B20 motorn för den "vill inte ta gäng". Hur har ni som bytt motor från B18 till B20 gjort? På bilder ser det ut som det på B20 sitter en avtappningskran på nämnd plats vid oljefiltret. Kan man koppla slangarna till bakre värmare annorlunda? Besökte den lokale slangspecialisten idag med 5 minuters marginal till min nackdel. /Skogstokig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Skogstokig Postad 2 September , 2014 Rapport Share Postad 2 September , 2014 Funderade på hur ni som har C202 har slangar från motorn till värmaren i skåpet. Ni har väl en B20 som original? Har ni på samma sätt som jag beskrev (avtappningskranens placering)? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.