Gå till innehåll

Kylningsproblem.


Gäst jeep_tom

Rekommendera Poster

Gäst jeep_tom

Har haft rätt stora problem med min 202a att den vill gå varm.

Så igår kväll blev jag less. När det är snöstorm ute vill jag ju kunna köra även.

 

Så tog och byggde om luftinsuget lite. Hade tidigare den tidiga svenska modellen av luftinsug på huven. Så tänkte att jag gör liter mer i stil av mk2orna.

 

Dock prototyp detta. Ser kanske inte så snyggt ut. Men det viktigaste för mig är ju att kunna köra just nu så. kommit 52cm nysnö de senaste 2 dygnen så PDT_Armataz_02_07.gif Skall göra ett ordentligt sedan till våren när ja skall lacka om vagnen.

 

Men GRYM skillnad på kylningen måste jag säga. Alla problem försvann helt nu PDT_Armataz_02_11.gif

 

För örvrigt så fick jag dra upp postbilen ur ett dike nere på byn igår... Det kändes bra PDT_Armataz_02_05.gif

 

848094_cp24qg.jpg

 

848095_ekq8cf.jpg
jeep_tom2010-01-28 23:34:13
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du den stora kylfläkten som monterades vid REMO?? Ett aluminiumnav med vita plastblad på

Eller är det en gammal liten plåtfläkt som sitter i din vagn...

Jag har kanske någon stor fläkt och tillhörande kåpa över, vet inte hur många jag behöver ha kvar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smakfull lösning. PDT_Armataz_02_02.gif

 

OT1: Ska du inte lägga upp en projekttråd här om din vagn? (såg din vagn på airsoftsverige)

OT2: Din vagn är väl kapad, hur ligger snitten? Bara "väggarna" eller rakt igenom?

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst jeep_tom

Dexxas:

 

Jag har den gamla propelllern jag. Visst kan man dra fast en sådan fläkt på B30 motorn med? Kylningsproblem i min M29 Studebaker vessla med. Så har du 2 propellrar att bli av med så kanske jag är intresserad av båda =)

 

Men du kan fundera på vad du vill ha för den/dom, sedan kan du dra iväg ett PM till mig? =)

Lethar_impact: Jo jag får väl ta o göra det snart. så kan jag hålla allt mitt i samma tråd PDT_Armataz_02_01.gif Vagnen verkar vara kapad rätt igenom, sedan ihop svetad igen efter det PDT_Armataz_02_14.gif
jeep_tom2010-01-29 20:21:35
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...