Gå till innehåll

Renoveringen av Tranellsläpen


Gäst Bajon1

Rekommendera Poster

Gäst Hassefan is back

om jag inte har helt jäkla fel så kommer det att finnas en / två på veteranmarknaden i helgen i Degeberga och Bajon1 bor granne med området PDT_Armataz_02_43.gif annars har även jag en sådan tranellsläp med kapell i kanon skick, men den kommer aldrig att säljas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jaha...

Idag låg det ett brev från transportstyrelsen i brevlådan.

Citat: "Din ansökan om ursprungskontroll är godkänd och du kan nu boka tid för registreringsbesiktning."PDT_Armataz_02_44.gif

Kastade mig på telefonen och ringde bilprovningen.

Fick tid till reg-besiktning den 16 oktober kl 13:00 PDT_Armataz_02_30.gif

 

.....to be continued.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appropå kroken på släpet som diskuterats tidigare i tråden. Släpen användes ursprungligen i den gamla civilförsvarsorganisationen, därav den orange färgen. Där var det vanligt att man hade två släp kopplade efter varandra i tex undsättnings- eller pionjär plutonerna.

Har också ett oginalsläp för ögla och 60mm kula men det säljs inte heller PDT_Armataz_02_02.gif

 

Gramse2009-10-06 21:27:28

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Nyss tillbakakommen från bilprovningen.

 

img031.jpg

 

Totalvikten ändrad till 750 kg så man får dra den efter 11:n PDT_Armataz_02_02.gif

Och till alla som har sagt att det aldrig går att regga in en tranellsläp pga att det inte finns några tidigare reg-papper:

IN YOUR FACE!!!  anim_35.gif
Bajon12009-10-16 18:23:53
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och till alla som har sagt att det aldrig går att regga in en tranellsläp pga att det inte finns några tidigare reg-papper:

IN YOUR FACE!!!  anim_35.gif

va inte så kaxig' date=' beslutet kan överklagas  [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_07.gif[/img]

 

Visar ju ändå att det finns lite sundhet även hos SBP!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Hassefan is back
Gratulerar!

 

kan tänka mig det är en del glädjetjut i degeberga nuPDT_Armataz_02_11.gif

Hehe! när sms:et kom så trodde jag det var en kärlekskrank boa orm i fickan PDT_Armataz_02_11.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Idag kom regplåten till tranellisen PDT_Armataz_02_02.gif

PICT1767.JPG

 

Och nu ikväll bär det iväg för att kränga på två nya däck.

Sedan bokning av slutliga besiktningen.

Hade varit besiktigad och klar redan om jag inte fått ett så kort chassinummer.

Fick samma chassinummer som tillverkningsnummer,och det va bara på 4 siffror,därför ville deras dator inte ge ut ett regnummer PDT_Armataz_02_13.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Karl XI

Gutt Bajon1PDT_Armataz_02_44.gif

Det var samma för mig med min 1315 Hade också bara fyra siffror

i chassi nr. För tid hade dom den dagen

Hade ja fått reg nr samma dag hade dom väl i stället haft häcken fullPDT_Armataz_02_12.gif

 

Mvh Arnberg
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite surt att behöva köra in igen till besiktningen då dom gjorde den vanliga besiktningen när jag reggade.

Men tack vare att dom inte fick ut något reg-nummer så kunde dom inte registrera en godkänd kontrollbesiktning.
Bajon12009-10-22 21:18:46
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst pvfreak

MYCKET snyggt ekipage!!! PDT_Armataz_02_44.gif

Fanns det kärror med högre markfrigång? Tänkte ha efter en 11:a i skogen i stället för fyrhjuling + kärra.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Arne Karlsson

Hej Bajon1

Hade kort chassinr på pv-jeepen nr 63, denna var ju det inga problem med. Du tror inte d var den mänskliga faktorn som gjorde att det inte funkade? Tillverkade iofs en egen kärra till min Guldwinge o då ville de att jag skulle ha 6 siffror, så d fick bli pers.numrets första siffror. Är ni klara med den andra kärran som jag fixade till Hasse?

MVH Arne Karlsson

 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hallå Arne.

Ingen aning om vad dom pysslade med på bilprovningen eftersom dom inte fick ut ett reg-nummer.

Men skit samma.

Plåtarna har ju kommit nu och slutbesiktningen e inte långt borta.

Vad gäller Hasses tranellsläp så är den i princip klar då den är i så bra skick som den är.

Ska behållas helt orginal PDT_Armataz_02_02.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...