Gå till innehåll

Renoveringstråd Sugga


Gäst micke86

Rekommendera Poster

 

Åååååå vad sugen jag blir!

Måste få tag i ett garage. Mina är för låga PDT_Armataz_02_06.gif

Nåja jag kan i alla fall använda den tills det är dags.

 

Lycka till!

 

/T
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PDT_Armataz_02_03.gif Här i Svinstian pågår det renovering av Suggan till vänster men framför allt montering av alla avskruvade delar. Än så länge är det bara baklyktorna som saknas. Bilen har stått inne sedan 1985 då den delvis demonterades och blev stående. Ett avstannat renoveringsprojekt. Nästan ingen rost alls på bilen. Måste erkänna att det underlättar att ha en färdig Sugga att titta på när man skall montera delar.

 

P9230015_Svinstia.jpg

 

Färgen som du har på den högra suggan' date=' har du möjligen någon färg kod på den?

Är det matt olivgrön?

Snygg färg, och jag måste hålla med Kalkyl, hyffsat avis..... två suggor 
[/quote']

 

Det är 326 H, så du har fått den färg du vill ha på din Sugga. På Suggan till vänster är det 325H och det är mer orginal. Se sedan vad tidens tand gör med färgen. Bakluckan är målad med 325H och det liknar ju inte resten av bilen, ändå samma färg. Jag jobbar långsamt men hoppas att bilen skall vara klar om två år. Hos förra ägaren stod den 25 år utan att något positivt hände. Har nu skruvat tillbaka de flesta delar, satt i ny frontruta, bankat ut bucklor i taket och fått motorn att gå runt och samlat delar. 
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke86

 Det är 326 H, så du har fått den färg du vill ha på din Sugga. På Suggan till vänster är det 325H och det är mer orginal. Se sedan vad tidens tand gör med färgen. Bakluckan är målad med 325H och det liknar ju inte resten av bilen, ändå samma färg. Jag jobbar långsamt men hoppas att bilen skall vara klar om två år. Hos förra ägaren stod den 25 år utan att något positivt hände. Har nu skruvat tillbaka de flesta delar, satt i ny frontruta, bankat ut bucklor i taket och fått motorn att gå runt och samlat delar. 

Skall du göra den helt i orginal? Har du alla delar till den? eller söker du med.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst micke86

montering.jpg

Så här ser den ut idag. Nu är det bara ett problem med lister i dörrar ochr runt fönstren i dörrarna.

Är det någon som har tips hur ja ska göra? Dom jag har är helt slut.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fin bil du har! Finns det inte lister på SWEDOL eller på nån båt-tillbehörsfirma? Nånting som är jäkligt nära borde ju finnas i alla fall.

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst FormerMazda

Så här ser den ut idag. Nu är det bara ett problem med lister i dörrar ochr runt fönstren i dörrarna.

Är det någon som har tips hur ja ska göra? Dom jag har är helt slut.

 

Köp nya? PDT_Armataz_02_12.gif

 

Haha! Kunde inte låta bli! PDT_Armataz_02_01.gif

 

Ska det vara original eller duger universal?

Provade dock att googla som hastigast på fönsterlist till bil' date=' men det var svårfunnet får jag säga..

Silvertejp och silikon fungerar! [img']smileys/PDT_Armataz_02_05.gif[/img]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst micke86

Har funderingar på att sätta gas dämpare (sådanna för motorhuv och bagage lucka) till huven på suggan. Är detta möjligt eller blir dom för stark? eller finns det olika styrkor på dom? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape

Det finns alla möjliga tryck och längder på dem,,

jag hade en med 250kg tryck liggandes i min maskin på jobbet,, den försvann,,

det syntes vilken bil som fått den monterad på bakluckan ute på parkeringen,, PDT_Armataz_02_44.gif

enda volvo 245 med ett veck mitt för fästet på bakluckan,, PDT_Armataz_02_07.gif

//Danne
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micke, du behöver inte tänka så mycket på om du har för högt tryck i dom. Det är bara att montera dom närmare gångjärnet i så fall. man kan modulera ganska mycket genom att flytta fästena och testa olika lösningarPDT_Armataz_02_02.gif

 

SKREV OBELIX
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Toolman

Se till att ta en gasfjäder med flexibla ändar, de med fasta öron går väldigt lätt av om man ska lyfta något som har lite giv i sidled typ en sugga motorhuv eller i mitt fall en överdimensionerad trälåda med 50 kg lock....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns alla möjliga tryck och längder på dem' date=',

jag hade en med 250kg tryck liggandes i min maskin på jobbet,, den försvann,,

det syntes vilken bil som fått den monterad på bakluckan ute på parkeringen,, [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_44.gif[/img]

enda volvo 245 med ett veck mitt för fästet på bakluckan,, PDT_Armataz_02_07.gif

//Danne

O den bilen kan även ses i Edsvalla då lr ? PDT_Armataz_02_04.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst danneape
Det finns alla möjliga tryck och längder på dem' date=',

jag hade en med 250kg tryck liggandes i min maskin på jobbet,, den försvann,,

det syntes vilken bil som fått den monterad på bakluckan ute på parkeringen,, [img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_44.gif[/img]

enda volvo 245 med ett veck mitt för fästet på bakluckan,, PDT_Armataz_02_07.gif

//Danne

O den bilen kan även ses i Edsvalla då lr ? PDT_Armataz_02_04.gif

Näpp,, nån 245a har jag aldrig haft, PDT_Armataz_02_01.gif
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst Carlsson
Har funderingar på att sätta gas dämpare (sådanna för motorhuv och bagage lucka) till huven på suggan. Är detta möjligt eller blir dom för stark? eller finns det olika styrkor på dom? 

 

 

Du kan beställa vilket slag o vilken styrka du vill o du får välja vilka ändar du vill ha på gaskolvarna.

Jag köper en hel del kolvar hos Dictator teknik' date=' tele: 0140 19940  han är bra att ha med att göra[img']http://forum.terrangbil.net/smileys/PDT_Armataz_02_02.gif[/img]
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
Gäst bloodwheel

njä Kan vi prata om nått annatPDT_Armataz_02_06.gif,har snart ägt bilen i ett år ,men inte ens provkört kärran.

pinsamt jag vet ,har just nu fastnat i rodträsket !och den går bara på plan mark ,går ju inte ens att köra offroad med,stadsrod?

usch.....
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...