Gå till innehåll

Bromsfunderingar C202


Rekommendera Poster

Hej alla!

Jag har sökt och läst i bromstrådar, men inte hittat någon lösning på mina funderingar, så jag provar att göra en tråd.

 

På min C202 är bromsarna mer eller mindre bortkopplade och jag söker nu efter ett så enkelt sätt som möjligt att dra nya rör. 

Det sitter 2st bromsservo med, som jag uppfattar det, 2st anslutningar på varje huvudcylinder. Min tanke är att koppla bort allt vad lastkännare och fördelningsblock/läckageventil. 

 

Kan jag koppla ett rör från varje anslutning på huvudcylindrarna till de olika hjulen?

Något annat förslag på hur man kan koppla bromsarna på enklaste sätt?

Någon som har ett kopplingschema över bromssystemet så jag kan förstå lite lättare hur det var kopplat från början?

 

Tacksam om någon kan hjälpa mig!

post-10295-0-30024200-1520783037_thumb.jpg

post-10295-0-56594700-1520783067_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer en uppdatering. Istället för att hålla på och klydda med de gamla bromsservona valde jag att plocka bort dem och ersätta med

ett bromsservo från Mercedes E-klass inne vid pedalstället. För de som är intresserade finns bilder på ombyggnaden i min garage-tråd. 

http://www.terrangbil.net/forum/index.php?/topic/12948-valpen-min/

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...