Gå till innehåll

Fullorbitrol bv 202


monkysa

Rekommendera Poster

Hej.

 

Finns det någon här som har en bv202 med full orbitrol? Skulle behöva bild på vilka anslutningar som går vart. Saknar märkningar nämligen..

 

Även tanken vore fint med någon bild ðŸ‘

 

 

 

Tack på förhand /Alex

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Finns det någon här som har en bv202 med full orbitrol? Skulle behöva bild på vilka anslutningar som går vart. Saknar märkningar nämligen..

 

Även tanken vore fint med någon bild

Jeg har. (De norske BV202NF1 som ble produsert midt på 70-tallet har orbitrolstyring.) Jeg kan ta noen bilder. Hva trenger du bilder av?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Hej. Jag söker vilka rör som går vart på orbitrolen. Ska koppla in ett bandvagnssystem på ett snnat fordon men saknar något som beskriver vart slangarna ska gå.. Så en bild på orbitrolen och ev pumpen hade varit kanon! Mvh Alex

Jeg har glømt heile greia. Skal prøve på nytt om noen dager.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med "statiols transway dx II", passar bra till "all möjlig gammal skit" som gubben sa som hjälpte mig välja. :)

 

Original skulle man väl blanda motorolja och hydraulolja(eller var det ATF?) 50/50, men det kanske var till n-versionen. Inte så skitnoga kanske.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Ja nu efter lite fix så fick jag ihop styrningen. Det enda felet var att slangarna till kolven satt på fel sida... Detta är ju verkligen ingen bandvagn, men det är ändå byggt med bandvagnsgrejjer. Får knappt ens 1,5 varv på ratten från fullt höger till vänster ;) ang oljsn så blev det en mordern motsvarighet till tryckolja 51 jag bifogar en bild :)

post-5138-0-96785100-1514677473_thumb.jpg

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...