Johan Josefsson Postad 25 September , 2016 Rapport Share Postad 25 September , 2016 Jag håller på att byta lager och tätningar på 15 av bärhjulen i den främre vagnen. Jag har bytt på hälften än så länge, och det har inte funnits någon slitring på någon av dem. Är inte detta konstigt? Någon mer som varit med om samma sak? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gravander Postad 13 Oktober , 2016 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2016 Hej! Lite sent svar men vad jag fått höra så saknar dom tidigare versionerna slitringar helt för man inte visst bättre typ... Efter ett tag insåg man att de inte var bra och gick de långt nog så ser de ut som på denna bilden.. Efter dom förstod de så kom slitringarna till nya kompletta bärhjul å till lagersatserna. Samt dom vagnarna som tillverkades efter slitringen hade uppdagats såklart! Så dina är nog bara gamla eller så har någon helt enkelt glömt å montera dom.. Sedan när de är skitet å slitet så kan de va väldigt svårt å se om de sitter slitringar eller inte.. Då får man göra rent ordentligt för å se om den sitter där eller ej! Stålborsta lite å se om de sitter ring eller ej Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Josefsson Postad 14 Oktober , 2016 Författare Rapport Share Postad 14 Oktober , 2016 Teorin med tidiga vagnar kan stämma, för de splinesade axlarna som drivhjulen sitter på har M24-gänga för att ansluta glidhammaren. Detta sitter tydligen på de äldre vagnarna. Slitbanorna var dock inte så dåliga som bilden ovan. Det kan ibland, precis som du säger vara svårt att se den befintliga slitringen. Dock blir det betydligt svårare att få på den nya om den gamla är kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.