Gå till innehåll

Någon som vet vilken husvagn/släpvagn som har bultcirkel 5-139,7 (valpen)


Rekommendera Poster

Jo, jag har kollat på det med. Tanken, eller min önskan, var dock om det fanns någon axel med samma mått så reservhjulet även kan passa till det tilltänkta släpet.

Ett annat alternativ, när jag lekt med tanken, är ju att byta fälgar till White Spoke: http://www.alven-ingvarsson.se/f%C3%A4lgar/cragar/81-white-spoke på både valpen och släpet. Då kan man ju ha olika dimensioner på hålen men iaf få looken :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nei! White spoke på militærbil er noe av det styggeste en kan gjøre med felger. Det kan bare godkjennes hvis du lakkerer felgene grønne.

 

Hehe, kan bara hålla med, men nu har jag ju en C202:a som visserligen är civil så lite frisedel har man ju..

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var också inne tidigare på att ändra båtrailern och ha valphjul men efter lite funderande kom jag fram till att även om den skulle bli bra mycket bättre att sjösätta Badankan med vid skogssjöar så fanns risken att den med valp hjul skulle flyta.  Byggde med naven jag länkade till men 5 bult merca rätt ok kvalite för priset.    Gamla efterkärror för jeepar nato eller brandförsvaret hade väl samma valpbultmönster.

 

post-5279-0-61646300-1468929791_thumb.jpg

 

Där jag köpte brandbilshyundayen stod ett flertal brandkärror med motorpumpar som de undrade om man ville köpa tror de flesta hade wv motorer men minns jag rätt var en hel del av dem gröna så ev någon med rätt bultmönster.    Kärrorna som skulle säljas finns mellan anderstorp och gislaved.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...