Gå till innehåll

Bessemerträffen Hofors 4:e juni 2016


Rekommendera Poster

Jag tackar grabbarna från Gestrike Offroad för en trevlig dag i gott sällskap,ni hade tillochmed lyckats beställa bra väder.

 

Bara synd att det inte fanns möjlighet att grovspola av skiten,jag vill inte att Gestrike ska få fan för att vägarna blir leriga...

 

 

mvh/Dexx

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack till allihopa i Gestrike Off-road för en super rolig körning för oss med lastbilar. Tack till hela lastbilsgänget, det var riktigt roligt, det gör jag gärna om.

 

Vi körde det "lätta" spåret vilket passade oss utmärkt och höll oss ordentligt sysselsatta med utmaningar som kanske inte var så svåra för de små bilarna men blev riktigt tekniska för oss att lirka oss igenom.

 

Speciellt tack till Johan för att självuppoffrande köra fast i lerhålet så vi fick öva winschning också :)

 

En toppen dag!

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Johan hade kunnat valt ett djupare dyhål,med tanke på kompetensen hos hans tunga terrängbilskompisars resurser,nästa gång är det väl tillräckligt om taklisten syns ovan gyttjan..... <_< 
Så lite fegt var det väl att fälgcentrum fortfarande kunde anas under dyn.... -_-  -_- 
Jag menar,tie-femton ton gömt i gegga är väl bara kul eller???



Mvh/Dexx :huh:  :huh:  B)

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toppendag i Böle :wub:  Tack Gestrike Offroad! TGB 30 kolon genom "stenrösen", lera och genom lömska trädpassager. Givetvis blev man tvungen att prova på lite lervälling och vinschning. Plötsligt fungerade inte mina mätare längre ingen varvräknare, temp eller oljetryck. Det visade sig vara en säkring. Sedan började varningslampan för hög oljetemp i automaten att lysa :(  Den lyte fortfarande när jag stängde av bilen här hemma efter 18mil :unsure:

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det vart helt klart en toppendag i Böle. Tyvärr något färre deltagare än vanligt, och mindre publik. Men räknat i ton så gick vä det på ett ut ;). Det stenbunnda hårdmarksområdet visade sig att passa TGB30 rätt bra, eftersom det nu finns gott om gallringsvägar. Ska uppdatera kartan tills nästa år, finns mycket mer att utforska för våra tyngre gäster. Mycket breda gallringvägar upptäcktes under dagen, passar alltså bra för dom tyngre gästerna. Tyvärr fick vi lite haverier på diverse stag på Cherokeen och Patrolen, så det mesta av dagen gick åt att rikta parallellstag/styrstag och bärga bilar. Hade varit kul att fått lte mer tid att umgås oss grönbilsförare emellan, bv-förare inräknade... Eller hur Dex :P

 

Nåja, själv är jag ändå rätt nöjd efter att ha campat och fullföljt en heldags körning med tre st livliga ungar, samt diverse reparationer (andras fordon....). Hade från början valt bort filmningen och satsat på att ha ungarna med, dom var grymmt trissade och höll ut förvånansvärt bra trots mycket missöden och reparationer. Ska tillägga att även fredagen innehöll TGB-åkning från kl 7 på morron tills vi var i Böle vid 21-tiden. Äldsta jäntan hade friluftsdag med TGB-åkningen.... Gissa vem som körde. B):wub: ...

  • Like 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...