eile Postad 4 Oktober , 2015 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2015 http://www.sweet16.se/?page_id=3306 Välgjord verkstadsbok i gammal stil med en del tips. http://www.sweet16.se/wp-content/uploads/2013/01/Manual-HERKULES-2015-09-04-3.pdf 6 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Johan Josefsson Postad 4 Oktober , 2015 Rapport Share Postad 4 Oktober , 2015 Intressant vad som kan hända när folk har för mycket fritid... :-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 4 Oktober , 2015 Författare Rapport Share Postad 4 Oktober , 2015 Har just nu läst klart hela verkstadshandboken, trots att ni inte har en Herkules i bilarna så finns nog en hel del tips, kolla tex förgasarkapitlet. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBA111 Postad 5 Oktober , 2015 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2015 Ska hela vridmomentet passera ut genom bakersta vevaxeln? Om det går bra så är ju vevaxeln i en standard B20 grovt överdimensionerad? 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ErikC304 Postad 5 Oktober , 2015 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2015 Kraftigt fränt med folk som ger sig på såna där vansinnesprojekt. Detaljeringen är underbar och fascinationen för det omkringliggande är ju helt fantastisk. Nån molekyl måste väl hamnat fel, men det är väl lite så det känns för en själv med emellanåt. Medhålles det där med moment i slutet av veven, måste vara nån riktig specialare om det ska hålla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bsvensso Postad 5 Oktober , 2015 Rapport Share Postad 5 Oktober , 2015 Ska hela vridmomentet passera ut genom bakersta vevaxeln? Om det går bra så är ju vevaxeln i en standard B20 grovt överdimensionerad? Nä, kraften från varje del-motor kedjas ner till en extra axel i oljetråget. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SBA111 Postad 6 Oktober , 2015 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2015 Nä, kraften från varje del-motor kedjas ner till en extra axel i oljetråget.Då blir jag lugn, principen är välbeprövad i typ bogserbåtar med fyra dieslar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eile Postad 6 Oktober , 2015 Författare Rapport Share Postad 6 Oktober , 2015 Mer intressant är väl hur han klurade ut tändföljden och vid vilka vinklar han skulle lägga de olika tändlägena skulle för att få den rätt gången/balancen och ljudet. http://www.sweet16.se/?page_id=239 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.