Gå till innehåll

Enklare markis till husbil-husvagn


H.Hansen

Rekommendera Poster

Hej såg att Biltema börjat sälja en enklare variant av markis som skulle kunna passa på våra fordon

http://www.biltema.se/sv/Fritid/Husvagn-och-husbil/Fortalt-och-vindskydd/Pasmarkis-2000035773/

 

 

 

Påsmarkis

Enkel och robust, avsedd för husvagnar. Rullas ut/in för hand. Lätt att montera i husvagnens tältskena. Vattentätt fodral av PVC, med dragkedja och inbyggda fästen. Stängerna läggs inuti rullen och hela markisen kan sitta kvar på husvagnen vid transport, efter hoprullning i fodralet. Tak av laminerad polyester, 3000 mm vattenpelare. Stativ av aluminium. Längd: 2,5 m, djup: 3,5 m. Vikt: 10,5 kg.
  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Större vikarmsmarkiser samma som jag har på min c202 slängs ofta när tyget är smutsigt ju större ju lättare att få dem gratis mot upphämtning,  att storleken är för stor för fordon gör inget för de är lätta att kapa ner och går att kapa ner så mycket att vikarmarna nästan slår ihop, dvs en markis med tex 2,5 meters utfall går att kapa ner till 2,5 meter och passar då bra på fordon.  Skitiga eller skadade tyget kan ju tvättas och sen när man rullar tillbaks det så vänder man det så den oanvända biten som ej är solblekt och tidigare varit långt in på rullen nu hamnar ytterst.

 

blocket annons på hur enkelt de är gjorda, http://www.blocket.se/varmland/Markis_61977751.htm?ca=17&w=3

 

tydligen försöker säljare få mellan 300-500 :- men oftas är det rejält prutbart eftersom husägare inte hänger upp solblekta markiser.

 

http://www.blocket.se/stockholm/FONSTERMARKISER_billigt_samt_losa_Markisdukar_61863699.htm?ca=17&w=3 

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har använt fiamma caravanstore i ett par år och den är av likadan typ som feltemas.

Om jag bara tittar på feltemas bild är det en viss kvalitetsskillnad på den och fiammas.

Fiamman är dyrare men inte mycket.

 

Själva modellen fungerar klockrent får jag säga :)

Man trär bara på den på en husvagnslist och ska man ut i skogen och knö plockar man av den på under minuten.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vikarms är mycket tyngre, konsolfästena har ofta någon form av snabbfästen ett lock eller spärrbult så man enkelt kan demontera dem utan att ta bort fästkonsolerna tex om man ska köra terräng, i övrigt håller de bra min har hängt med på bilen nu i 25 år det endast som lagats är ett vajerfäste i en av armarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...