Gå till innehåll

Oljekjøler


hanole

Rekommendera Poster

Nu tar jag direkt ur minnet då jag inte hittar någon bra bild som förklarar det.

Som jag har för mig att det satt på min B20 i bandvagnen, hoppas att det är till nytta.

 

Den på bilden borde vara ansluten till ett rör (ovanför kylarens anslutning) som ligger mellan grenröret och blocket, som i sin tur är ansluten på sidan av termostathuset.

Den andra anslutningen på kylaren borde vara ansluten på ett extra rör som sitter på insugsröret till vattenpumpen.

 

Hoppas att det hjälpte, kanske är annorlunda på B30?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går den verkligen in i kylaren? Är det inte en anslutning från motorblocket?

/Gripen

Om så vore, var är anslutningen till kylaren? Jag tycker mig se en fläns för ett rör på kylaren, innanför slangen mot blocket till.

 

Annars håller jag med, borde ju vara en förlängd anslutning i blocket i närheten också...

(istället för avtappningskranen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På en 11 så kommer det ner ett rör till vardera anslutning på olje kylarna. Det sitter inklämd vid grenöret och den kommer från vattenpumpen. Den andra som det är slang på skall både gå upp till motorn. Där det är pluggat. Ett rör skalk sättas emot. Och en X ring täta. . Den andra går mycket rintimt till motorvärmare.

Det sitter så på min 13 bil med. Så den kylarna där är felkoppkad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har exakt samma på min, som redan sagts, det är ett uttag för värmare vid ramen. Då jag inte har de uttagen i ramen, och det har aldrig funnits på min motor (civil) så vet jag inte vart den kopplas in med andra slangen dock..

 

Kylväskan kommer från det röret från blocket, in i kylaren å sedan vidare i ett rör (fastklamrat i ett annat rör från v-pumpen) och ner till nedre kylarslangen. Just pluggen bak där har jag haft massa strul med... N uslang å dubbla klämmor och ny plugg, läckte lite ibland ändå..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...