Gå till innehåll

Rekommendera Poster

Fantastiskt fin bil du fått tag på  :wub:

Kapellet ser ju inte ut att va så himla dåligt.
Själv renoverade jag mitt kapell på min 912:a.

Var ett par mindre hål i taket som jag limmade kapellappar på med pvc-lim ( http://www.plastman.se/category.html/reparation Mycket bra lim. Medföljer en lagningsbit också ).

Sedan fick några remmar bytas ut.

Men de flesta var räddningsbara med en rejäl omgång läderfett.

Fönstren ersatte jag med plaststripes typ sådana i kylrum o dyl.

 

Mvh: Per.

 

post-5421-0-13468200-1413498441_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren får ta å kolla upp detta :).

Fick ett större problem nu... lådan verkar ha låst sig den motar så fort man släpper kopplingen även med friläge i. Så nu står den i skogen i väntan på bärgningshjälp.

Någon som har erfarenhet av detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren får ta å kolla upp detta :).

Fick ett större problem nu... lådan verkar ha låst sig den motar så fort man släpper kopplingen även med friläge i. Så nu står den i skogen i väntan på bärgningshjälp.

Någon som har erfarenhet av detta?

Hur känns kopplingen?går den tyngre än vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,låt inge spännade direkt :mellow:

Det brukar ju väsnas och ula från de där gamla bestarna,min gamla

startbil som hade samma motorpaket som din 912a och brukade väsnas rejält.

Det är iof ganksa grovhuggna delar så det behöver nog inte va så

avancerat fel heller.

Det som brukar bli mest komplicerat är ju bult som inte rörts på 50-60 år :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok,låt inge spännade direkt :mellow:

Det brukar ju väsnas och ula från de där gamla bestarna,min gamla

startbil som hade samma motorpaket som din 912a och brukade väsnas rejält.

Det är iof ganksa grovhuggna delar så det behöver nog inte va så

avancerat fel heller.

Det som brukar bli mest komplicerat är ju bult som inte rörts på 50-60 år :ph34r:

Ja den har slagit ur tvåan ibland så de kan nog va den som ställt till det.. får dra ut den i morgon å ta av locket på lådan så borde man ju se om det är något som är på fel ställe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

hej igen tänkte kolla här om det finns någon som ver om det går köpa nån renoveringssats till vattenpumpen på A6 motorn. Kullager går det ju köpa lite varsom men själva tätningen och den mässingtätningen skulle jag behöva nytt.

 

Är också ute efter broms repsats då det läcker ur två stycken om det är någon som har koll på vart eller om det finns att köpa så är jag tacksam för svar .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Terräng-Axel surplus i Sävedalen kan ha delar kvar (031 264848)

Eller offroad auto parts som enligt hemsidan hat tagit över Altycos reserv delar.

 

Gummidelar till bromscylindrarna kan du köpa hor en vanlig biltillbehörs affär om du tar med dom gamla delarna in så dom kan kolla o mäta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...