Gå till innehåll

Vaccumtank C202


Rekommendera Poster

Hej,

 

Har läckage på min vaccumtank och mina funderingar är,

Vad fyller den för funktion? Kan jag ersätta med en me mindre volym och temporärt plugga slangen till tanken? Då funkar 4wd, kraftuttag o winsch iaf... 

 

Tack för svar på mina frågor..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jepp utan tank så är det konstant fyrhjulsdrift, men då funkar inte kraftuttag o winsch.

Min undran är om de går o ersätta tanken med en med mindre volym? Nu har jag pluggat slangen i slutet på "kedjan"och då funkar allt givetvis, utan tank. Det är tätt fast utan tank...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

On my VW T3 16" Syncropost-7478-0-62088500-1416613057_thumb.jpg

Jag har Vakuum Kassaskåp ffont och bak även Vacuum 2 / 4wd changover ventil.
Om du har liten volym till- / frånkoppling kommer att vara långsammare mindre reservoar tömmer snabbare om låsning och upplåsning, till exempel när man går upp hill på blandad Is och sedan fast mark. Det är när du behöver den extra storlek från tanken.
Samma som att tvätta toaletten eller ibland behöver en annan tvätt och inte tillräckligt med vatten i tanken !!
Försök här http://www.club80-90.co.uk leta efter Hugomonkey.
Han säljer delar och vacume cylindrar ans är i Norge och Sverige massor av gånger om året
 

I have Vacuum Lockers ffont and rear also Vacuum 2/4wd changover valve.

If you have small volume engagement/disengagement will be slower smaller reservoir will empty more quickly on locking and unlocking, for example when going up hill on mixed Ice and then solid ground. This is when you need the extra size from the tank.

Same as washing the toilet or sometimes you need another wash and not enough water in the tank!!

Try here http://www.club80-90.co.uk  and look for Hugomonkey.

He sells parts and vacume cylinders ans is in Norway and Sweden lots of times in the year

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...