Gå till innehåll

Justera backväxeln?


TePe

Rekommendera Poster

Jag har ett litet problem som jag tänkte höra om någon här har en snabb och enkel lösning på? Det gäller backväxeln i min C303/vattenfallare som nästan alltid ramlar ur om man inte håller i växelspaken innan bilen börjat rulla bakåt. Ibland ramlar den även ur medan man backar. Det är inga problem med övriga växlar.

 

Jag antar att det är en justeringsfråga men var börjar man lämpligen när det som sagt endast är backen som är problemet? Eller kan det vara något annat fel?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länkaget är mitt tips oxå, jag hade en del krångel med att få in lågväxeln och det berodde på att bultarna som höll fast länkaget ovanpå växellådan hade vibrerat lös. Det låter inte helt osannolikt att orsaken är densamma, trots att du läggeri backen så är länkaget glappt så det krävs därmed att du håller fast spaken för att det lilla spel som finns i länkaget när du släpper spaken gör att backen hoppar ur. Be frugan lägga i och ur backen medan du tittar hur länkaget rör sig.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...