Tankian Postad 17 Juli , 2014 Rapport Share Postad 17 Juli , 2014 Behöver snabb hjälp! Jag försöker byta lagerkoppar men förstår mej inte riktigt på det. Jag har satt i dom nya kopparna och ska sätta ihop. Men när jag trycker upp spindeln mot övre koppen så fattas det ungefär 5mm på nedre koppen. Ska det inte gå ihop så långt så att tätringen på spidelkåpan går emot spindeln? Eller måste jag sätta dit flera schims för att få ihop det korrekt? Jag tycker iaf. att det ser konstigt ut men såg på andra sidan att det eventuellt är en liten glipa där med. Vad gör tätningen då för nytta? Väldigt tacksam för hjälp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
putte Postad 22 Juli , 2014 Rapport Share Postad 22 Juli , 2014 Det sitter en o ring samt en x ring som fyller ut mellanrummet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tankian Postad 22 Juli , 2014 Författare Rapport Share Postad 22 Juli , 2014 Det sitter en o ring samt en x ring som fyller ut mellanrummet. Tack för svar. O ringen har jag koll på men x-ring. Vad är det? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 22 Juli , 2014 Rapport Share Postad 22 Juli , 2014 Tack för svar. O ringen har jag koll på men x-ring. Vad är det? Det är denna som tatanka säljer om jag förstår ditt problem rätt Du kan kika i´min mqm tråd sidan 11 http://www.tatanka.nu/tatningsring/379-0 Art.nr: 946250 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tankian Postad 22 Juli , 2014 Författare Rapport Share Postad 22 Juli , 2014 Det är denna som tatanka säljer om jag förstår ditt problem rätt Du kan kika i´min mqm tråd sidan 11 http://www.tatanka.nu/tatningsring/379-0 Art.nr: 946250 Nja det är i nerkant det inte vill gå ihop riktigt. Alltså spindeln mot tappen på kåpan. O-ringen på nedre ska väl täta antar jag? Spindeln går inte mot o-ringen. Ska jag dit med flera shims kanske? Fast som jag förstår så går det ju ihop ännu mindre med flera shims? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tankian Postad 23 Juli , 2014 Författare Rapport Share Postad 23 Juli , 2014 Dina bilder hjälpte mej lite bättre. Får nog beställa ännu mera grejjer Tack ska du ha! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
putte Postad 24 Juli , 2014 Rapport Share Postad 24 Juli , 2014 Den "springan" ska tätas med x ringen som tatanka har. Ca 3mm glipa blir det utan den. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tankian Postad 25 Juli , 2014 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2014 Den "springan" ska tätas med x ringen som tatanka har. Ca 3mm glipa blir det utan den. Ja just det, så man behöver alltså oringen för "skåran" i tappen och sen x ringen som dammskydd typ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Audi Quattro Postad 25 Juli , 2014 Rapport Share Postad 25 Juli , 2014 Ja just det, så man behöver alltså oringen för "skåran" i tappen och sen x ringen som dammskydd typ? Utan "x ringen" så kommer du få ett utrymme som ser ut såhär enligt min bild då jag saknade den från början på min bil. Insåg när jag bytte damasker att något saknades (se den lilla röda pilen) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tankian Postad 25 Juli , 2014 Författare Rapport Share Postad 25 Juli , 2014 Utan "x ringen" så kommer du få ett utrymme som ser ut såhär enligt min bild då jag saknade den från början på min bil. Insåg när jag bytte damasker att något saknades (se den lilla röda pilen) Åh tack! Exakt samma som jag fick på min. Trodde ju att något va fel men nu börjar det klarna. Får beställa lite mera prylar då Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Tankian Postad 13 Augusti , 2014 Författare Rapport Share Postad 13 Augusti , 2014 Nu har jag lyckats få lite tid över och satt ihop framaxeln på ena sidan iaf. Vill tacka så mycket för hjälpen. Om någon annan behöver hjälp så svarar jag gärna på frågor. Nu har jag bara andra sidan kvar och den borde ju gå lite fortare nu när man vet vad man håller på med, det är inte alla bilar som är byggda som dessa underverk En notering: Den så kallade X-ringen sitter enligt vad jag kan förstå inte i framaxeln utan bakaxeln och har artikelnummer: 944527. Tätringen till styrspindeln har artikelnummer: 946250. och O-ringen till densamma har artikelnummer: 955977. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.