Costin Moga Postad 12 Juli , 2014 Rapport Share Postad 12 Juli , 2014 Is there a syncronised gearbox to fit the TP21 ? Later model possibly... What gearbox is used with the B36 - the original one as straight fit ? Finns det en synkroniserad växellåda för att passa TP21? Senare modell möjligen ...Vilken växellåda används med B36 - originalet som rak passform? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
volvoT33 Postad 15 Juli , 2014 Rapport Share Postad 15 Juli , 2014 Volvos lastbil Brage hade suggans ED-motorn från början, senare fick den A6-motorn som sitter i startbil och 912:orna. När motorn byttes ut mot A6 fick den en synkroniserad 5-växlad växellåda, denna borde passa rakt av. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Finnsebbe Postad 16 Juli , 2014 Rapport Share Postad 16 Juli , 2014 Brage L370, hade A6 från början. Det fanns en ekonomivariant en tid med ED motorn, vet inte hur vanlig den var. På 50-talet hade de osynkade fyrväxlade, femväxlade synkade lådan kom på 60-talet. Tror inte femväxlade lådan passar ED motorn. Och fast den skulle passa så är den nog för lång för att rymmas mellan motorn och fördelningslådan. Dessutom är den nästan lika trögväxlad som en osynkad. Att modifiera ett kopplingsvep är inte så invecklad, jag hade kikat på en M400 låda, dessa satt på 164:an, och är mycket starka, pallar 4-500 hästkrafter på strippen bakom turbomotorer. Spakstället från M40 passar rakt, så man kan ha spaken rakt in i lådan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.