Gå till innehåll

Bessemerträffen 2014


Rekommendera Poster

Hallå!!

 

Dags för inbjudan till Bessemerträffen 2014 som då fyller TRETTIO år. Vi kommer att hålla en 2 dagars träff på vårt körområde "Böle" i Hofors den 6-8/6.

 

Det är 30 år sedan första träffen hölls på detta område och har sedan dess körts träffar där 1gång per år men sedan ca 2-3 år tillbaka har vi haft permanent tillstånd att köra där en gång i månaden ibland fler.

 

Vildmarkscampingen öppnar ca 16.00 på fredagen för långväga gäster, men även för alla som vill komma redan på Fredag kväll.

 

Körning på både Lördagen och Söndagen börjar i 10 tiden (obligatorisk inskrivning och förarmöte på lördagen) avslutas senast kl.19.00 på Lördagen och ca. 16.00 på Söndagen.

 

Mer info kommer senare, allt är inte spikat ännu det är ju trots allt ett halvår kvar till 30års kalaset.

 

Mvh. Arvid.

  • Like 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...
  • 3 weeks later...

Audi Q!

 

Du borde nästan "skämmas" om du inte lyckas ta dig hit med TGB,n när det bara är 4 mil enkel resa, Jag hoppas att det kommer fler från Dalarna på Bessemerträffen.

 

Det finns några från Dala Offroad som brukar dyka upp och de åker från både Ludvika och Smedjebacken samt några från gammla Dalecarilia Offroad som åxå brukar besöka oss.

 

Varmt välkommna alla från detta forum om ni vill delta!

 

Mvh. Arvid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hojhoj Offroaders,

 

för att höja stämningen ytterligare inför Bessemerträffen 2014 så publicerar jag exklusivt den långa versionen från fjolårets träff. Hälften av klippen finns även i "Inbjudan Bessemerträffen 2014". Den här flmen ger en ganska objektiv bild på vad som bjuds på körområdet. Möjligen saknas nått klipp från dom lättare slingorna. Men det går att hitta på min Youtubekanal om man söker på "Gestrike Offroad" och  "Böle". Finns även en del bilder på vårt forum: http://gestrikeoffroad.egetforum.se/bole-130608-t453.html

 

Så boka redan nu in helgen 6-7-8:e Juni 2014 i Hofors med oss!

 

Skriv gärna i den här tråden om ni är sugna på att komma, eller om ni har frågor så svarar Arvid och jag så gott det går!

 

Och nu filmen >>>>

 

 

Välkomna!

  • Like 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur har ni ordnat det med camping ?

Finns det möjlighet att komma åt ett 220v utag så man kan ladda batterierna i skåpet ?

Orkar inte hjula mellan Jäderfors och Böle varje dag för att inhysa mej hos morsan.

Och elverk stör ju omgivningen så in i norden  :ph34r:

 

Kan ju ladda de med bilen med då blir det tomgångs skörning en timme eller så för att få i ström så värmare mm kan gå på natten. Misstänker att man är både blöt och kall efter en dag i den leran, och jag börjar bli bekväm tydligen :P  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Enda bekvämlighet som kommer att finnas är Bajamajor för 2:an och de av kvinnlig härkomst som sitter å gör ettan! i övrigt är det skogscamping som gäller!

 

En B30 med ljuddämpning stör ju inte så tomgångskörning kan ju förekomma (dom brukar ju gå på tomgång nästan hela tiden eller hur Klas?).

 

Mvh. Arvid.

  • Like 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu kan jag meddela att jag har skapat en tråd med rykande färsk info om denna träff!!!

 

Kika in på GestrikeOffroad.com och sedan klicka er till vårat eget Forum.

Det blev en hel del info där så jag hoppas att ni hittar både till forumet och till Träffen i juni!

 

Gör gärna en notering där om ni tänker komma dit så vi kan beräkna antalet lunchgäster, det är ju tråkigt om maten tar slut innan alla har fått någon.

 

Mvh. Arvid / Gestrike Offroad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OOOPs, postade just samma svar i annan tråd. Iaf är tunga bilar välkomna, finns ingen övre viktgräns. Körområdet Böle i Hofors har stora ytor (typ 1/3 av området) med glest gallrad skog och mestadels fast mark, så tyngre fordon passar bra där. Det inns nån enstaka vägtrumma med dålig bärighet, men dessa kommer att märkas ut och påtalas vid förarmötet i början av dagen.

 

Så varmt välkomna alla tyngre vänner!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Uppdaterar tråden med en direktlänk till mer detaljerad träffinformation på Gestrike Offroads forum:

 

http://gestrikeoffroad.egetforum.se/bessemertraffen-jeeptraffen-i-hofors-30-ar-6-7-8-6-t520.html

 

Skriv gärna i den här tråden om ni tänker komma eller om ni har frågor. Obs! inget bindande förståss, utan mest som en indikation hur mycket mat vi skall förbereda. Köravgiften inkl 2 nätters camping och 2 heldagar körning är 100 kr, fältmåltid (grillat kött, färskpotatissallad, kryddsmör, beasås, grönsallad, bröd och dryck) beställs vid förarmötet och kostar 50 kr per dag. Billigare än så lär det aldrig bli, så passa på och kom och gegga med oss!

 

Välkomna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Så, hur många från vårt forum är sugna på den här träffen?

Själv kommer jag ju vara i Stockholm just den helgen så det vore väl synd att missa den körningen, även om bränslekostnaden svider lite grann. Fast det är ju inte så Hemskt många träffar som passar in på både tid och rimligt avstånd, så 2 timmars körning får väl duga...   -_-

 

Några fler Stockholmare som vill hänga med i konvojen?  :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, undertecknad och träffgeneralen "Jeepbyggare" är väl självskrivna!

 

Sen vet jag minst 4 st till som finns på det här forumet som kommer att vara med å köra. Men dom får skriva själva...

 

Utöver det så skulle jag gissa minst 10 st från grannklubben Dala Offroad, samt förhoppningsvis minst 5-10 st från SMK Uppsala. Vore kul om några Stockholmers hittade upp till oss åxå. Och så förståss våra egna locals, skulle gissa på 25-30 st från Gestrike Offroad. Så in alles minst 50 fordon är vår förhoppning, plus ca 20 ATV.

 

// Klas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...