Sune Postad 15 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2013 Här kommer lite bilder på kranmontering på tgb:n. Finns dock lite kvar att göra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 15 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2013 Kranen bara för det är manligt, eller har du någon plan vad du ska använda den till?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 15 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2013 Bara jag som inte kan se bilderna? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 15 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2013 Båda delarna! Var tvungen att komma till rätta med krantorkan... Men det ska till ett litet flak mellan hytten å kranen så kan jag frakta lite grejer.. I alla fall min motorsvets som väger pärsk! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 15 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 15 Augusti , 2013 Vet inte som någon annan kan se dom men prova annars på länken nedan.. http://4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=45206 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Vinkon Postad 15 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 15 Augusti , 2013 Vet inte som någon annan kan se dom men prova annars på länken nedan.. http://4x4sweden.se/forum/viewtopic.php?f=15&t=45206 Nu syns de i första inlägget, knepigt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 17 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 17 Augusti , 2013 Nu blir jag lite avis, Ångrar lite att jag sålde min kran efter att ha renoverat pumpen mm, Men det har ändå inte funnits tid till att bygga om flak och få dit enn vettig stödbens lösning, så den kom nog i rätta händer och tillbaka på en 30 bil istället, Men det hade varit fin med kran, som nu när jag håller på lite med ved. men vinschen och ett block löser de flesta av mina lyft bekymmer, dock inte upp på flaket Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 18 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 18 Augusti , 2013 Ja, kran är alltid bra. Vill kunna använda bilen lite inte bara köra.. Ska va praktisk. Köpte min hos Värmlands motor (Volvo lastbilar Karlstad), dom kan säkert ha någon kvar, bra pris också. Min verkar funka som den ska, en översyn / tillsnyggning av hydraulaggregatet ska jag göra samt montera på bra plats & byta lite hydraulslangar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
4CON Postad 19 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 19 Augusti , 2013 Har du någon kontakt där så är jag intresserad. Jag har försökt få fram vad det var för fälgar de monterade på bilarna som de renoverade men de svarade inte... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 19 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 19 Augusti , 2013 054-852883 Mattias Gustafsson, säljare Värmlands motor Det var han jag pratade med om kranen. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
4CON Postad 20 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 20 Augusti , 2013 Tackar! /Håkan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 29 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2013 Flakbygget rullar på.. 2 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 29 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2013 Igår blev en båge gjord. Idag torsdag vart det lite lemmar gjorda och gångjärn monterade. 3 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pvpjtgb1111 Postad 29 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2013 Grymt! Vad blir det bakom kranen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 29 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 29 Augusti , 2013 Tack! Mycket stål går det åt... Det blir nog en durkaluminiumplåt eller dylikt över tanken så man kan ställa ner en förvarings/verktygslåda där. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pvpjtgb1111 Postad 29 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2013 Kan tro det, men den extravikten som blir är rätt go att ha, blir lite bättre driv i skogen Aha! Det blir nog bra! Måste säga att din bil ser snuskigt fräsch ut när man tittar på bilderna! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 29 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 29 Augusti , 2013 Härligt "Sune", ser fram mot att köra lite ihop på Botkyrka senare. Ser bra ut ditt projekt, det är alltid kul att bygga! 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gripen Postad 31 Augusti , 2013 Rapport Share Postad 31 Augusti , 2013 Ja, det ser riktigt bra ut! Infästningen av kranen ser väldigt proffsigt ut. 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 31 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 31 Augusti , 2013 Tack för det ! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 31 Augusti , 2013 Författare Rapport Share Postad 31 Augusti , 2013 Igår köptes och monterades det lite lemlås (Swedol var 1 lås kort ) samt idag svetsade jag dit lite plattjärnsbitar som x-tra stöd för flakskivan. Det blir nog formplyfa i botten å lemmarna tror jag.. Billigt, ganska väderbeständigt tror jag...? Snart målning hoppas jag, märker att det hela tiden finns nya stag och detaljer som är bra å göra.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gripen Postad 1 September , 2013 Rapport Share Postad 1 September , 2013 Formplyfa är ingen dum idé, men ännu bättre är denna http://www.bygghemma.se/utomhus/bygg/skivmaterial/plywood/slitskyddsplywood-halkskyddsmonstrad-9-21-mm/p-176270 Om du väljer vanlig formplywood, så finns det två typer av denna, en som går att använda till gjutning en gång, och en som pallar flera gjutningar, jag antar att den sistnämnda håller längre även på ett lastbilsflak. Vill man ha maximal livslängd så ytbehandlar man alla snittytor från kapningen med olja eller färg. En klassiker är ju spillolja blandad med diesel, luktar gott också :-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 14 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 14 September , 2013 Det har stått still lite pga diverse... MEN nu är det igång, det blåa är kvällens framsteg, snålMr hittade en gammal bit i stålcontainern som jag passade in så det går att lossa enkelt om man vill komma åt motorn vettigt. På återseende 1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
H.Hansen Postad 15 September , 2013 Rapport Share Postad 15 September , 2013 Oj det har blivit några meter fyrkants profil och vinkel järn Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sune Postad 15 September , 2013 Författare Rapport Share Postad 15 September , 2013 Jo det kan man säga, verkar alltid bli mer än man tror... ca 20 m 40x40 rör & mer än 15 m vinkeljärn samt plattstål etc.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Svana Postad 15 September , 2013 Rapport Share Postad 15 September , 2013 Ojoj, men vikten behöver man inte ta så mycket hänsyn till, ingen rallycrossbil direkt.. hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.