Gå till innehåll

Nytt projekt. (CTIS)


Gäst ErikL

Rekommendera Poster

Gäst OBELIX
ErikL,

 

Ja, nåt av dom två nämnda alternativen är det. Jag känner inte igen detaljen du satt upp i svarven- men ska bli kul att följa. Sånt här gillar jag!

 

Ja, tänk vilken skillnad att bara ta av smörjkoppen och sätta dit fettsprutan på en nippel- och trycka in fettet rakt in i knuten och det hamnar exakt där det SKA vara! En sak jag funderat på länge- men jag törs jag inte då valpens drivknutar utsätts för betydligt högre moment än knutarna på 11-bilar.

 

MVH//ROB

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst ErikL

De är CTIS som är på g. Har borrat och förberett naven och portalhusen fram, samtidigt som jag renoverade bromscylindrarna och bytte damasker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Nu är det klart förutom kontrollboxen som ska få en manometer (en digital oljetrycksmätare) och lite annan design.

Har tyvärr lyckats radera dom flesta bilderna som jag tog under bygget.

CTIS_2.JPG

 

Han inte montera någon mätare innan SOT-träffen så det blev till att mäta trycket på luftslangen som sitter på kontrollboxen. 

CTIS_1.JPG

 

Det tar 10 minuter att tömma från 1,7 till 0,5 bar och fylla till 1,3 bar tar 2min.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faen vad mysigt!

 

Har åkt terräng i mer än 20 år och drömt om detta, och så kommer det som ett brev på posten i en svensk bil! *Wow* Man blir imponerad, minst sagt!

 

Vet inte hur många gånger man åkt hem på svampiga däck, 10 km/h i kurvorna, men det har funkat i skogen!

 

Din lösning är kanon! *Sälj den* till alla skogsrävar!

 

Lycka till

 

/Lasse, imponerad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompressorn donerade en kompis, men har sett att det sitter en likadan i en hjullastare volvo bm-4300.

Kompresorn (vänster) och hydraulpumpen (höger) är modifierade så att det sitter elektriska remskivor från ac-pumpar på dom.

Sen har jag svarvat en extra remskiva med tre spår och monterat framför orginalskivan.

 

 

Kompressor_&_Hydraulpump.JPG
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst w_larsson

Ser fint ut! Ser att du inte har axeln till fläkten, vilken sorts elfläkt använder du?

Vad använder du hydraulpumpen till?

Jag ska också sätta en pump på min, till servostyrning, har varit inne på att göra som du, nu ser jag att det funkar!
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

Laddar...
×
×
  • Skapa nytt...